Ga naar inhoud

Kaartupdate Garmin (NTU)


Aanbevolen berichten

Hier idem dito. No problemo.

Even afkloppen, maar sinds ik een vaste volgorde aanhoud met updaten gaat het - tot nu toe - de afgelopen 3 jaar steeds probleemloos. Misschien hebben jullie er wat aan:

1. koppel als eerste stap je toestel aan de PC.

2. schoon je toestel op met JaVaWa Device Manager.

3. start Garmin Express (handmatig dus; ik heb automatisch starten uitgezet) en installeer updates (altijd alles....hoe klein ook) voor je verder gaat. 

4. Nu kun je de kaarten updaten; maakt bij mij niet uit of je dat gelijktijdig op toestel en PC/laptop doet of achter elkaar.

 

(En nu maar duimen dat het de volgende keer ook weer werkt, want Garmin is wel een "PITA" ) 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die werkt, heb ik namelijk net uitgevoerd.
Nog geen test kunnen doen of ik niet hetzelfde probleem heb wat ik met de vorige versie had, namelijk herberekenen ondanks dat het dezelfde kaart is.
Maar ik kan in ieder geval weer routes maken zonder de XT aan de PC te hangen want die zit meestal op de motor in de garage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Mijn XT zei dat er een kaartupdate is, versie 2022.1
De Drive app was ook geupdate maar dat is weer eens geen succes want hij verbind nou de helft van de tijd niet meer, eens kijken of dat met het updaten van de kaart weer goed komt want ik weet ondertussen (ook door de auto navigatie van m'n ex) dat een kaartfout zelfs hardware problemen kan veroorzaken.

Edit:
En weer geen optie om deze ook op de PC te installeren :bugerit:

aangepast door Ray
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij De XT dus niet.
Gisteren de Drive app op de telefoon verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar moest alsnog de XT hard uitzetten om weer verbinding te krijgen, kijken wat hij zometeen doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot 2x toe alles geïnstalleerd via Express. Op de Zumo komt de nieuwe kaart netjes te staan, op de laptop ook, maar dan zonder registratie en dus onbruikbaar.

Tevergeefs geprobeerd om via Express de kaarten te activeren. Daarna zonder succes ook geprobeerd om de code van het toestel te importeren via Basecamp en Javawa GMTK. Dan maar handmatig naar het gma.bestandje  in het interne geheugen van de Zumo gaan zoeken en de meest recente versie (datum en tijd van vandaag natuurlijk) op een kaartje gekopieerd. Nu lukte het via Javawa van de eerste keer om de kaarten te ontgrendelen. Wat een kutsysteem!

Afin, alles werkt weer zodat we verder kunnen met de motorreis 2021 te plannen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij waren de kaarten op de laptop ook vergrendeld maar kon deze via basecamp en het gma bestand op het toestel ontgrendelen. Voor het ontgrendelen komt de kaart inbasecamp ook drie keer voor in de lijst met beschikbare kaarten. Heeft misschien te maken met dat ik werk onder een (beperkt) gebruikersaccount want, ondanks dat ik voor express mijn admin wachtwoord moet geven om de kaarten te kunnen installeren buiten mijn eigen thuismap, wordt er ook een (verborgen) kopie geplaatst in mijn thuismap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die vergrendelde kaarten is een fout in GE 7.6, deze is dus ook teruggetrokken.
Bij de XT moet je iets verder gaan om aan de GMA bestanden te komen maar dat werkt uiteindelijk ook niet bij mij.
Ik had ook via een download site GE 7.6 moeten zien te vinden om überhaupt de kaarten op de PC te krijgen maar daar heb ik uiteindelijk dus nog niets aan. Misschien vandaag nog eens proberen en dan GMTK uitvoeren als administrator ondanks dat ik dat zelf al ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las gisteren deze oplossing op het forum:

- start het programma Basecamp op
- - bij de melding "vergrendelde kaarten gevonden" klik je op de knop "kaarten ontgrendelen"
- klik in het volgende schermpje bovenaan op de tab "ontgrendelbare regio's" : je krijgt nu een leeg scherm te zien
- - klik op de knop "toevoegen"
- vul in het eerste invulveldje het woordje DEMO in en klik op OK. Plots zullen al je ontgrendelcodes tevoorschijn komen in het schermpje met de "ontgrendelbare regio's".
- Van zodra je het bovenstaande gedaan hebt, zou al je kaartmateriaal ontgrendeld moeten zijn. Maar 't is nog niet gedaan, nu moeten we die DEMO-code terug verwijderen.
- - in de lijst met ontgrendelcodes ga je op zoek naar de lijn met de ontgrendelcode DEMO.
- klik één keer met de linkermuisknop op de DEMO-lijn, en klik dan rechts op de knop "verwijderen"
- - sluit alle schermpjes af, en klaar !
Mogelijks moet je nog één ding doen, namelijk het programma Basecamp afsluiten en terug opstarten.

Misschien handig om zo nu en dan ook op het GPS-forum te kijken, dat zitten lui die er echt verstand van hebben zoals JaVaWa en Hawee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar die workaround werkte bij mij niet, vanavond die van Jack eens proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let wel Ray, bij mij werkte de workaround van Jacco gewoon. Simpel het gma-bestand van de download datum copieeren in een tijdelijke map op je harde schijf en vervolgens via GMTK de kaarten ontgrendelen door naar die map te verwijzen. Dat bestand vind je op de Zumo dit Windows op de Zumo te laten zoeken. Maar ik heb begrepen dat die in de .System-map staat.

De hierboven vermelde werkwijze heb ik van het GPS-forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...