Ga naar inhoud

Hobby monteur gezocht


Camilo
 Delen

Aanbevolen berichten

Goedemiddag!

 

Ik heb een Honda VFR 800Fi uit '98, deze staat al een jaar of twee min of meer stil. Nu heb ik hem gepoetst en hij start meteen (blijft natuurlijk een Honda ;-P ). Er is alleen één probleem, de koppeling doet niets meer, ik voel geen druk en kan hem dus ook niet in de versnelling schakelen zonder dat de motor direct afslaat. 

 

Is er hier iemand op het forum in de buurt van Almere die mij hiermee (tegen betaling uiteraard) kan helpen? Ik vindt het leuk om te sleutelen maar dit  gaat mij even boven de pet.

 

Alvast bedankt voor de reacties! :-)

 

Groeten Camil

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al gekeken of er nog vloeistof in je koppeling reservoir zit? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd geen olie hehehe :oops:

 

Ben benieuwd of er hobbyisten zijn die mij hier fysiek mee kunnen helpen zodat ik er ook nog wat van leer 🙂

aangepast door Camilo
Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, ik denk dat je het wel zelf kan oplossen maar dan moet je wel even wat durven.

 

Heb je een beetje ervaring met koppeling/remvloeistof wisselen? Zo ja, dan is het denk handig om eens te kijken wat er gebeurd met de vloeistof terwijl deze naar hulpkoppelingscilinder gepompt wordt, terwijl je deze aan het vervangen bent. Gebeurt dit niet dan zit er iets niet goed in je hoofdkoppelingscilinder bij het hendel, komt er wel vloeistof uit dan wil dat zeggen dat dit gedeelte werkt en je dus verder moet zoeken bij de hulpkoppelingscilinder.

 

Dan zit het probleem waarschijnlijk in de hulpkoppelingscilinder, mogelijk dat hier een lekje is oid, Ik weet niet of hiervoor revisiesetjes te koop zijn, een nieuwe kan ook natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Roel,

 

Daar heb ik geen ervaring mee helaas, bijvullen geen probleem 😉 

Moet je hiervoor de hoofdcilinder en hulpcilinder loshalen? ik begreep ergens te lezen dat je dan ook gelijk allerlei nieuwe ringentjes en pakkingen nodig hebt e.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Negen van de tien keer is je hulpcylinder (slave) lek.

Die kun je met een setje (https://www.nr1motor.nl/koppelingsciliner-reparatiekit-e064f0-voor-honda-vfr-800-1998.html )

of (https://www.nr1motor.nl/koppeling-slave-cylinder-zuiger-voor-honda-vfr-800-1998.html ) eenvoudig reviseren, uurtje werk.

De slave zit op je blok, bij mij (VFR750F) aan de linkerkant...net halfonder de onderkuip.

 

Almere is een stukje rijden vanuit Twente, mogelijk zit er iemand in de buurt die helpen kan.

aangepast door VFRPascal
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op deze manier kan je in ieder geval kijken of het probleem hoog of laag zit. Dat is stap 1

 

Stap 2 is dan alles los halen wat maar op 1 manier kan, schema tekeningen kun je zo vinden op cmnsl. De hulpkoppelingscilinder loshalen, 3 boutjes en moet je weer verder kijken, echt niet moeilijk. 

 

Hulpkoppelingscilinder zit aan de waterpompzijde. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle reacties! echt top! 

Ik heb materiaal besteld om de slavecylinder los te halen en na te kijken, ik ga het gewoon proberen 🙂  

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, V-four zei:

Ik kan er wel even naar kijken als ik naar Almere ga


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Als ik er niet uit kom zou dat top zijn! 👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...