Ga naar inhoud

Hobby monteur gezocht


Camilo
 Delen

Aanbevolen berichten

Ja, Lingewaard staat daar, verbazingwekkend dat ze daar Twents spreken. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, voodoo zei:

Ja, Lingewaard staat daar, verbazingwekkend dat ze daar Twents spreken. ;)

 

Ach..als ik de film "Volle Maan" mag geloven, spreekt blijkbaar heel Nederland Twents..zelfs in Brunssum wordt Twents gesproken 😂

 

Maar hoezo Lingewaard..?

Er staat toch Almere..?

 

 

Screenshot_20210522-130139.png

aangepast door VFRPascal
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eric gaf een Twentse reactie en hij komt uit Lingerwaard.

Edit: Ik heb Brunssum als woonplaats maar ik ben geboren en getogen in Enschede, Twente :coolsmiley:

aangepast door Ray
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels slavecylinder er afgehaald, zat muurvast heb de behuizing moeten verwarmen voordat deze loskwam. Heb de boel schoongemaakt en gepolijst, glijdt weer als een zonnetje. 

Voelde alleen geen druk op de koppelslang die er op zat wanneer ik de koppeling indruk, heb daarom de mastercylinder ook uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Heb een setje met nieuwe onderdelen besteld en die komen morgen binnen.

 

Benieuwd of ik straks wel druk heb 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zien de zuigertjes in de cylinders eruit?

Meestal is die van de slave aangetast door corrosie..

 

En gebruik remmenvet bij hermonteren van alles!

aangepast door VFRPascal
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ontluchten van het master/slave circuit na revisie heeft wel wat voeten in aarde. Het kan inderdaad even duren voordat je weerstand voelt. Je kan ook via de slave remvloeistof in het circuit brengen als je daarvoor de juiste spullen heb (slangetje en injectiespuit kan al voldoende zijn). Dan pers je het van beneden naar boven het koppelingsvloeistof reservoir in. Succes!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De boel even lossen van de stuurhelft zodat je de master zo kan houden dat de lucht er uit wil helpt ook.

VFRikus

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, VFRPascal zei:

Hoe zien de zuigertjes in de cylinders eruit?

Meestal is die van de slave aangetast door corrosie..

 

En gebruik remmenvet bij hermonteren van alles!

Ik heb deze weer glimmend gekregen maar niet als nieuw.

Remmenvet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een montage vet die tegen remvloeistof kan en de boel soepel houdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Ray zei:

Dat is een montage vet die tegen remvloeistof kan en de boel soepel houdt.

Ok,

Welke onderdelen moet ik invetten? Rubbers, cilinders zelf, mag het ergens niet komen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag overal op komen, maar niet  te dik! Je zou niet de eerste zijn die een compensatiegaatje verstopt met het spul.

VFRikus

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen de rubbers is feitelijk afdoende, een dun laagje in de cylindertjes mag..

Sluit een slangetje aan op de ontluchtingsnippel van de slave en hang het slangetje in een potje met schone remolie.

Draai de nippel een slag open en pomp met je remhendel de lucht uit het systeem.

Zorg ervoor dat het reservoir gevuld blijft en geen lucht kan happen.

Zodra er geen belletjes meer geblazen worden draai je de nippel dicht.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...