Ga naar inhoud

Hobby monteur gezocht


Camilo
 Delen

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, VFRPascal zei:

Sluit een slangetje aan op de ontluchtingsnippel van de slave en hang het slangetje in een potje met schone remolievloeistof.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, en syntetische olie is niet syntetisch.

 

Volgens mij begrijpt iedereen wat er met remolie bedoelt wordt. Het is maar taal....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas niet.
Ik had hier (recent) een stagiair-monteur die dus dacht dat het olie was, en de oude remvloeistof in de opvang voor oude (recyclebare) olie heeft gegooid.
Resultaat: mijn oude olie ging niet weg tegen het lage recyclebare tarief, maar tegen het hoge tarief. Kostte mij netto ruim 1500 Euro meer....
Dus je mag er nooit vanuit gaan dat iedereen snapt wat je bedoeld als je de foute benaming gebruikt. Ergo: de juiste benaming gebruiken en blijven benadrukken dat iedereen die gebruikt is gewoon makkelijker en veiliger.

aangepast door Arno71
Overbodige quote verwijderd
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik vind het ook een kwalijke zaak dat de gewoonte tegenwoordig is dat als je het maar lang genoeg fout doet/zegt dat het vanzelf goed wordt bevonden.

Zelfs dealers prijzen conditieladers aan onder de naam druppellader maar dat zijn toch echt 2 verschillende producten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind volkerenmoord een kwalijke zaak, druppel-, conditie,- of andere laders kan ik toch nauwelijks als kwalijke zaak serieus nemen. :beer:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar jullie hebben helemaal gelijk;

 

het is remvloeistof.

 

Dat staat los van taalverloederingen zoals 'me fiets' en 'groter als mij'..

 

 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-5-2021 om 17:09, Ray zei:

Dat is een montage vet die tegen remvloeistof kan en de boel 

Ik heb inmiddels het setje geprobeerd maar heb het gevoel dat het niet het juiste setje is helaas..... veer korter, rubberen ringetjes kleiner, wel geprobeerd maar gaf ook geen druk. Morgen maar weer even naar de motorplanet! :glare:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom net bij Motorplanet vandaan, ze hadden per ongeluk een rivisiekit voor de rem besteld i.p.v. de master koppeling. Kan gebeuren..... er is alleen een leverprobleem voor wat betreft imitatie rivisiekit (lees eind augustus 😞 )

 

Weet iemand van jullie waar ik ergens een setje vandaan kan halen? Het gaat om een VFR 800 Fi uit '99.

 

Alvast bedankt! 🙂 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die van mij bij nr1motor.nl besteld.
Bij Motoport hadden ze wel de imitatie voor de rem voor en de koppeling maar niet voor achter en OEM zou rond de €90 kosten.
Zit wel een paar dagen levertijd op maar beter dan een paar maanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smuiger!!!

 

Ik ben je dankbaar! 🙂

 

Besteld bij Roukema, morgen binnen als het goed is. Nu hopen dat dit ook de goede is hahaha

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-5-2021 om 08:31, V-four zei:

Ik kan er wel even naar kijken als ik naar Almere ga


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hi V-four!

 

Geldt je aanbod nog?

 

Ik heb bij Roukema een setje besteld en deze vandaag binnengekregen. Tijdens montage voelde ik gelijk al dat de rubbertjes er niet zomaar ingleden maar echt een beetje weerstand hadden ten opzichte van de oude. Ik dacht dat gaat goed, alles in elkaar gezet en gemonteerd en wil de boel gaan vullen maar ik krijg er niet eens een half bakje in. Zie het er wel uitkomen in het ontluchtingsslangetje en gestopt toen ik alleen maar vloeistof zag want meer zakte hij niet. Heb een kwartier aan die hendel lopen knijpen. Ik dacht zal dit het dan zijn maar na de ontluchting dichtgezet te hebben en deksel bovenop dicht na bijvullen gebeurde er nog steeds niets. Met het schoonmaken heb ik ook met luchtdruk de slang van boven naar beneden doorgeblazen om te kijken of daar nog rotzooi uit zou komen maar dat was niet het geval.

 

Ik weet het even niet meer..... hopelijk iemand hier wel 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...