Ga naar inhoud

Hoge Windscherm VFR800FI 98


Alexsander
 Delen

Aanbevolen berichten

Goedemorgen VFR deskundige .

 

Even een vraagje over een hoog wind scherm en evt. ervaring hiermee .

 Een paar maanden   geleden een abm superbike kit gemonteerd op mijn VFR  helemaal top :thumpup:

Mijn vraag is of jullie ook ervaring hebben met een hoge windscherm van GIVI of Ermax .

Ik zou graag willen weten of dit ook echt een verbetering is ?? 

Evt. foto's van het scherm op de motor zijn erg welkom.

 

Mvg Alexsander 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ga je helaas geen eenduidig antwoord op krijgen want met dit onderdeel zijn er simpelweg veel te veel variabelen die invloed hebben op het effect.
Ten eerste is de lichaamsverhouding (lengte van armen, benen en torso) al een overdaad aan variabelen die je positie van je hoofd t.o.v. de ruit.
Dan geef je al aan dat je geen standaard stuur hebt en vervolgens is de kleding van invloed en niet alleen je helm.
Ik reed altijd met textiel maar bij de VTEC (mijn vorige motor) had ik op mooie dagen op een gegeven moment toch maar een leren jas gekocht.
Logisch dat de rijwind veel minder invloed heeft op een leren jas (gladder en strakker) maar ook het effect op de helm was duidelijk merkbaar.
Zelf zweer ik bij de MRA vario touring, die had ik op de VTEC en heb ik na aanschaf van de CT ook snel als vervanging van de OEM touring ruit die er bij aanschaf op zat gemonteerd.
Deze heeft een opzetruitje die je in 7 standen kan verzetten dus altijd aan te passen aan jouw wensen. Er zijn ook losse opzetruitjes maar de complete heeft ondanks dat deze er hetzelfde uitziet dan de OEM ruit toch een klein verschil bij de opening aan de onderkant waardoor een betere onderstroom bereikt wordt.
Maar welke ruit je ook koopt, het is en blijft een gok vanwege die vele variabelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Ray zegt,

Lichaamslengte, zithouding en al dies meer zij aan variabelen zijn van invloed.

Zo had ik dus ook een verlengde/ verhoogde ruit gemonteerd. Lekker uit de wind, dacht ik. Mooi niet dus. Wat een klappen zeg.

Oude ruitje weer terug gemonteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds kort een fabbri dubbel bubble ruitje op m'n 98er gemonteerd. 

Ik merk toch wel een duidelijk positief verschil hoor, ik ben 187cm ongeveer en normaal had ik de wind op m'n schouders. 

Met dit ruitje merk ik beduidend minder lawaai rond de helm, en minder wind druk op m'n schouders. 

 

Gr Rolf 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...