Ga naar inhoud

Contactslot maakt soms geen contact


 Delen

Aanbevolen berichten

Daar ben ik (helaas) al met mijn eerste "probleem" :shit:

 

Vanochtend startte ik de motor en na enkele seconden sloeg deze weer af. Toen bleek dat er geen stroom was. Sleutel op off en vervolgens weer on draaien gaf dat hij het weer deed. Tijdens het rijden besefte ik me ineens dat dit natuurlijk ook zou kunnen gebeuren tijdens het rijden?

 

Het lijkt er dus op dat het contactslot soms geen contact maakt (stroom doorgeeft). Iemand tips wat ik hier voor zou kunnen doen om te verhelpen? 

Dacht eraan contactslot verwijderen, uit elkaar en schoonmaken?

Kan er niks over vinden bij de zoekfunctie dus lijkt erop dat het helaas geen RC36-2 kwaal is :wacko:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas geen kwaal?

Het is wel degelijk voorgekomen maar niet perse met een RC36II.

Controleer maar eens de kabels onder het contact want het werk werk eens voorkomen dat door de vele stuurbewegingen een kabel breekt in de mantel.

Volgens mij vooral bij motoren van onfortuinlijke eigenaren zonder garage waar veel draaien en steken nodig is om de motor in de stalling te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie ook steeds meer problemen met het (inwendige) contactslot zelf.
De oorzaken zijn meestal de volgende:
1. meer sleutels aan een bos in het contactslot (vooral de HISS-sloten zijn hier gevoelig voor)
2. smeren van het contactslot met een olie of vet (zoals die WD40 troep). Een slot onderhoud en smeer je met een echte slotspray.
3. corrosie doordat het afdekplaatje open blijft staan (ook weer meestal door slecht onderhoud of verkeerde smering)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit mij aan bij @Ray en @AFS Motorparts met als aanvulling; slijtage? Ik heb het een keer gehad met m'n cbr 1000 f (destijds 145K), het contactblok welke achterop het slot zit geschroefd (feitelijk de schakelaar aan/uit) functioneerde slecht tot uiteindelijk niet (meer) door slijtage. Nieuw contactblok gekocht, erop geschroefd en toen ging het weer.. (uiteindelijk een jaar later alsnog mijn slotenset vervangen, maar dat was omdat ook door slijtage de sleutel niet meer in het contact kon steken (inwendige gedeelte van het slot kapot). Toen een 2e hands set gekocht, het eerder aangeschafte en bijna nieuwe contactblok erop geschroefd, gemonteerd en het functioneert nog steeds tot op heden).

 

Moet wel zeggen dat dit was zonder een HISS systeem, dan is het wel makkelijker...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

307.000km mèt HISS, maar ik moet toegeven dat het de laatste maanden wat prutsen wordt. Ik heb er slechts één sleutel aan zitten, met een aluminium boutje vastgeschroefd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...