Ga naar inhoud

VFR700F2 RC26 rijdt (nog steeds) niet


Erik LWD
 Delen

Aanbevolen berichten

Door ziekte en toestanden heb ik na het verwijderen van alle Californische milieu toestanden niet  veel gereden. Met als resultaat dat de motor nu niet meer start. Ik heb met Vroembert hier eerder al contact over gehad om er samen naar te kijken en toen kwam Corona en Stamceltransplantatie tussen door. 

 

Nu ben ik zover dat ik in de uren dat ik me goed genoeg voel weer aan de motor wil werken om deze tzt te kunnen rijden. 

 

De motor start niet. De carbs zijn gevuld met benzine, hij vonkt en heeft compressie. De carburateurs zijn er weer af en ik ga sowieso nieuwe inlaat rubbers (16211ML7000) aanschaffen. Wie weet een goedkoop adres voor verse rubbers? Ze zijn best prijzig namelijk. 

 

Schoonmaakbeurt van de carbs en dan valse lucht uitsluiten dmv vers rubber is een mooie eerste stap dacht ik zo. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedkoop adres weet ik niet, de enige die ik ze op voorraad zie hebben is cmsnl.com. Wel 17,50 per stuk. 
 

 

Als de originele rubbers niet gescheurd of verdroogt zijn, smeer ze dan lekker dik in met vaseline en vergeet ze een tijdje, worden ze weer soepeler van. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een complete stage 0 voor je motor is de beste remedie. Betekent niks anders dan dat je alle: O-ringen, vacuum slangen, pakkingen vernieuwen van je inlaat en brandstof circuit. Oke de interne pakkingen in de motor zoals klepseals kun je misschien even laten voor wat het is zolang je geen olieverbruik en lekkages hebt is het prima.

Controleer ook je klepspeling want als die heel erg beroerd staat kan het best zijn dat je geen compressie hebt en de motor niet wil starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klepspeling is in orde, kleppen zijn gecontroleerd en indien nodig afgesteld tijdens een sleuteldag bij Rikus en daarna is er amper met de motor gereden.  Ik denk, dat met name de stationair sproeiers wat aandacht verdienen, door de lange stilstand. Gelijk alle o ringen vervangen is overdreven, uitgedroogde ringen, die lekken, zwellen weer op, zodra ze weken in benzine. Sluiten daarna weer prima af. 
 

Carbs schoonmaken, verse benzine en eventueel een snufje remmenreiniger of startpiloot in het luchtfilter voor de eerste klappen en hij loopt wel weer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal, maar 30 jaar oude O-ringen vertrouwen doe ikzelf niet meer. Bij mij waren ze gescheurd dus toen alle O-ringen vernieuwd en het kan geen kwaad.

 

Zijn de bougies nat na een tijdje starten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...