Ga naar inhoud

Remmen piepen, ook na vervanging.


 Delen

Aanbevolen berichten

Ola!

 

Afgelopen week mijn VFR 800 (2002) weggebracht vanwege remmen die ineens piepten. Dealer zei dat het wss kwam door de materiaalsoort van het blok en ze gingen kijken of een ander soort blok het niet gaf.

 

Piepen deed het enkel bij lage snelheid onder de 20km p/u tot stilstand.

 

ps, betreft de voorrem.

 

Later de dag belde ze dat de schijven zo goed als op waren (3.5) en het daar vandaan kwam.

 

a la, zowel nieuwe Brembo schijven als blokken erop. Weer een nier moeten verkopen.

 

Dealer zei, ze pieper iets, maar dat moet inwrijven en trekt weg. Ondertussen 200+ Km gereden over de dijken en ook aardig wat geremd. Eindstand, ze piepen net zo als de oude …

 

Hoe lang hebben blokken/schijven nodig om in te wrijven, of heb ik een ander probleem.

 

Mocht dit aanhouden gaat die uiteraard terug naar de dealer.

 

Hoor graag jullie ervaringen/tips.

aangepast door Daanvdburg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klote van je nier.

 

Stomme vraag misschien, maar rem je ook wel eens heel hard? Als in net geen noodstop? Zodat de oppervlakte van de blokjes ook lekker schoon slijt?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de originele blokken zitten er plaatjes tussen de pads en de zuigers tegen het piepen, daar nog een beetje keramische pasta aan toevoegen en het zou opgelost moeten zijn.
Wel oppassen dat je die pasta niet op de werkende kant knoeit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, helaas niet.
Wij als consument hebben door alles via internet te kopen de motorzaken gedwongen om te bezuinigen en de makkelijkste manier is door goedkoper (lees minder ervaren) personeel in dienst te nemen.
Er zijn jammer genoeg nog maar weinig zaken waar werkzaamheden echt goed uitgevoerd worden.
Dat probleem wordt versterkt omdat goedkoop personeel ook vaak jong personeel is en de jeugd wil het liefst de motor inpluggen op de computer die dan vertelt wat er mis is in de hoop dat ze alleen wat hoeven te resetten zodat ze geen vieze handen krijgen en door dat werk met de computer gaat ook langzaam maar zeker het logisch nadenken verloren.
Die plaatjes zaten op de originele blokken en als dat bij de nieuwe nodig was dan zitten ze er toch wel bij zal vast gewonnen hebben van laat ik eens vragen waarvoor die plaatjes zijn om erachter te komen of die overgezet moeten worden.
En vet bij remmen? Nee, dat kan niet kloppen ook al werkt het al sinds er remschijven gebruikt worden, dat was eerst met kopervet en dat kan nog steeds maar dat is voor veel andere toepassingen achterhaald en ik ga geen 2 potten vet neerzetten als 1 genoeg is en die ene gaat al een eeuwigheid mee omdat je steeds maar een heel klein beetje nodig hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Daanvdburg zei:

Mag er van uit gaan dat ze dat doen bij het monteren van de nieuwe set..

Zeker niet!

Al jaren adviseert Honda (en waarschijnlijk alle merken) om géén vet op de blokken te gebruiken, trekt alleen vuil aan en dat werd vroeger gedaan omdat de zuigers roesten maar dat is allang van niet roestend materiaal gemaakt.

De anti-piep plaatjes zitten op Honda OEM blokken (een reden waarom deze duurder zijn), bij aftermarket blokken is het verstandig om ze over te zetten.

Een weinig kopervet helpt idd, maar ook niet altijd. In hardnekkige gevallen kun je nog de scherpe randen van de blokjes afvijlen.

 

Wel opmerkelijk dat nieuwe schijven en blokken ook weer piepen....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

22 minuten geleden, JooST zei:

Wel opmerkelijk dat nieuwe schijven en blokken ook weer piepen....

 

Bedankt voor jullie reacties heren! 
Na morgen denk ik zo’n 500/600 km totaal n vervanging te hebben gereden. Dan moet het echt wel ingeremt zijn. Als het dan nog piept bel ik volgende week de zaak op! Erg vervelend allemaal zo. Ik vind dat piepend geluid afschuwelijk en ik stoor mij er echt aan.

 

ik ga eens vragen naar de piep plaatjes en het vet.

 

Heb zo’n 11.000 piepvrij op deze fiets gereden, raar dat het nu ineens is.

aangepast door Daanvdburg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijne remmen piepen ook.  niet aan storen het is een teken dat ze het doen....... Soms na hard remmen is het weer over.  de volgende wissel gaan er weer organische EBC blokken op daar heb ik goede ervaring mee

 

 

Zoals joost zegt.  Vet er an wil helpen.  schuine kanten ook.   Soms is er geen kruid tegen gewassen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft toch een raar fenomeen dat piepen van remblokken. Heb er zelf nog nooit last van gehad bij de VFR gedurende 35k kilometers. Heb er wel nog steeds die originele anti-piep-plaatjes op zitten en alles wordt regelmatig schoongemaakt. En geen vet. Succes met het vinden van de oplossing. Of je er niet aan storen, kan ook.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms wel, soms niet. Een oorzaak is niet altijd duidelijk.
Wel heb ik gemerkt dat vervanging van de pen waar het remblok in hangt, of het iets terugbuigen van de veerplaten boven op de remblokken soms helpt in deze gevallen. Maar ook niet altijd.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-6-2021 om 22:17, Ray zei:

Nee, helaas niet.
Wij als consument hebben door alles via internet te kopen de motorzaken gedwongen om te bezuinigen. 

 

De motorzaken moeten alleen ook de hand maar eens in eigen boezem steken.... 

 

Ik breng laatst m'n losse velg met band bij de motorzaak hier in de buurt, ze hoeven dus geen velg te de en hermonteren en het heeft geen haast..... Moet ik 88,- euro afrekenen!  hoppa weer een ontevreden klant die niet meer terug komt de deur uit. 

 

Maar nu on topic, 

 

Ik heb op m'n vfr EBC track day blokken met schijven, wel de anti piep plaatjes achter de blokken en wat keramische pasta op de contact punten, nooit last van piepen gehad, ook niet toen ik de oem schijven nog had met ferrodo blokken. 

 

Inderdaad eens kijken of die plaatjes er nog op zitten en anders evt een setje bestellen kijken of dat verbetering geeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euh 88 euro voor ff een bandje monteren? Als dat zo is dan zijn ze een stel oplichters 1e klas.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, BlackVfr zei:

De motorzaken moeten alleen ook de hand maar eens in eigen boezem steken.... 

  

Ik breng laatst m'n losse velg met band bij de motorzaak hier in de buurt, ze hoeven dus geen velg te de en hermonteren en het heeft geen haast..... Moet ik 88,- euro afrekenen!  hoppa weer een ontevreden klant die niet meer terug komt de deur uit.  

Dus je komt met de velg en een band die zij jou niet hebben mogen verkopen. Intrnet?

Nou kan ik het met banden wel voorstellen want dat is dus 1 van de producten waar ze wel vaak erg duur mee zijn en €88 voor 1 band slaat inderdaad nergens op.

Maar had je niet gevraagd wat zij hiervoor rekenen?

Bij MotoPort Echt vragen ze bij losse wielen en niet daar gekochte banden €25 per wiel.

Voor de CT heb ik een adresje voor de helft daarvan en bij de XT doe ik het zelf.

Maar goed... Back to topic

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat klopt, alleen met m'n fireblade kan ik soms geen twee weken wachten tot een band binnen is, dus heb ik er een op voorraad liggen... 

 

 

Ik begrijp best dat ze het liefst ook de band verkopen dus dat ze een x bedrag rekenen voor het monteren ook prima..... 

Alleen vind ik, als ik nou de hele motor daar afgeef en ze de hele velg moeten de en hermonteren de prijs ook nog oké maar al dat werk doe ik zelf. 

 

Op de rekening stond dus in dit geval:

 

-Montage van de band 30,- euro 

-rideon in de band dacht 25/30,- euro

- x bedrag verwijderingsbijdrage 

- x minuten arbeid a 80, - euro per uur 

 

Wat dus het totaal op 88,- euro bracht en laten we even reëel zijn een band monteren kost een monteur max 10 min dus 30,- euro is al redelijk royaal betaald. 

 

Ik ben een van de consumenten die niet van te voren altijd vraag vraagt wat iets kost....maarja als ik dan zo'n prijs moet dokken... Tja volgende keer ga ik wel naar een ander 

aangepast door BlackVfr
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...