Ga naar inhoud

Remmen piepen, ook na vervanging.


 Delen

Aanbevolen berichten

De montage van de band is toch de arbeid?
Heb je gevraagd om Ride On?
Je hebt helemaal gelijk dat dit bedrag absurd is en als ze denken dat ze de enige in de buurt zijn die dat kan en de mensen met zulke bedragen de te dure banden in het vervolg alsnog daar gaan kopen dan moeten ze dat zelf weten maar dat is niet een echt slimme marketing strategie.
Ik kon zowel in Maasbracht als hier in Brunssum de oude banden gratis bij de milieustraat afgeven, heb ik geen zin in zeulen dan betaal ik een paar euro verwijderingsbijdrage en anders neem ik ze mee om ze een keer af te geven bij de milieustraat zoals deze keer....
IMG_20210501_143550.thumb.jpg.7ca0e77068c1dd2b5b00f8192ade8d70.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ontstaan dus die broodje aap verhalen, komt de ride-on er nog bij...

Betaal je dus ongeveer €50, toch een ander verhaal. Niet goedkoop maar niet zo extreem als je in 1e instantie suggereerde.

Montage en arbeid lijkt me wel wat dubbelop, maar waarschijnlijk rekenen ze daarmee gebruik van montage- en balanceer apparatuur.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Ray zei:

Je hebt helemaal gelijk dat dit bedrag absurd is 

Randstad prijzen zijn nu eenmaal een stuk hoger dan in de buitenregio's, dus juist teruggerekend (zonder Ride-on) is het allesbehalve absurd.

Uurlonen liggen hier ook een stuk hoger.

aangepast door JooST
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het zo lees weer zo'n typisch geval zoveel mogelijk extra zien te verkopen, want de klant koopt niks bij ons. Vooraf niet worden geinformeerd is nog zo'n kansloos foute actie. 

 

Ik zou in ieder geval deze zaak nu lekker laten voor wat ze zijn. Aanbevelen is uiteraard dan ook klaar waardoor ze mogelijke toekomstige klanten sowieso niet zien.

 

Denk overigens dat de montage kosten wat lager zijn als ze een je een band verkopen. Hopelijk is het dan wel zo dat ze enigszins een normale prijs rekenen en niet zoals bij autozaken de band 2x over de kop doen.

 

Zelf probeer ik altijd een beetje een vergelijking te maken. Wil zeggen dat ik zelf aangeef welke band ik wil, op basis van internet prijzen weet ik wat de band kost. Dan vraag ik wat de band kost en of ze niet teveel extra rekenen tov de internetprijs. Ik begrijp dat motorzaken wel wat meer marge moeten nemen op de banden omdat ze anders niets verdienen en eventuele garantie moet je ook verlenen. Maar om iemand een poot uit te draaien is ook zowat.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 hours ago, BlackVfr said:

 

De motorzaken moeten alleen ook de hand maar eens in eigen boezem steken.... 

 

Ik breng laatst m'n losse velg met band bij de motorzaak hier in de buurt, ze hoeven dus geen velg te de en hermonteren en het heeft geen haast..... Moet ik 88,- euro afrekenen!  hoppa weer een ontevreden klant die niet meer terug komt de deur uit. 

 

 

Volgende keer even naar Purmerend gaan.
Wij rekenen € 17,50 per wiel plus € 3 verwijderingsbijdrage als je de oude band hier achter laat.
RideOn kost € 22,50 of € 27,50 (afhankelijk van bandenmaat).

aangepast door AFS Motorparts
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje Frank,

 

was ik al een beetje van plan tis jammer dat Purmerend een uurtje weg is dus moet er dan wel even tijd voor maken, maar die prijs is meer dan redelijk 👍👍

 

Dus voor de volgende wissel sjees ik wel ff die kant op, moet voor m'n cb ook nog even afspraak met je maken. Je hoort 't nog van me 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het normaal als je met je zelf meegebrachte internet bandjes wat extra moet betalen. 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt maar zoals ik al zei betaal ik daarvoor bij MotoPort Echt €25 per los wiel en dan is €88 erg veel.
Maar ik heb nog geen antwoord gehad op de vraag of die Ride on er ongevraagd in is gedaan of dat dat op verzoek was, dat maakt in dit geval wel een groot verschil.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat 30 euro echt het matje is voor wat het wisselen en balanceren betreft zonder dat het bedrijf zelf de band levert, elk bedrijf dat meer rekent mag wat mij betreft door de mangel en verdient ook terecht een negatieve review qua kosten etc.

 

Dat er voor ride-on en andere rommel nog extra betaald moet worden snap ik. Maar daarin ben jezelf dan ook een heel klein beetje verantwoordlijk. Als je gewoon van te voren aangeeft ik wil een band wisselen en niks extra's dan is het gewoon duidelijk. Dan mag de garage eventueel dubbel werk doen of het laten zitten. Maar ze snijden zichzelf altijd in de vingers, je hebt het immers aangegeven. Luister naar wat je klant vraagt en als de klant iets laat zitten bijvoorbeeld een wiellager, geef het aan en misschien krijg je die reparatie dan ook nog erbij waardoor je weer iets extra's verdient, of je hebt weer wat onderdelen die je kan verkopen. In mijn optiek hoort het zo te werken.

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp me niet verkeerd, ik vind €50,- ook veel geld maar elke ondernemer bepaalt zélf zn prijzen, het is aan jou om daarmee akkoord te gaan ja/nee. Jij bepaalt de matje(?) prijs niet. 

Je kunt óf vooraf een prijsopgave doen óf nog achteraf vragen waarom het zo'n hoog bedrag is en in discussie gaan. Wellicht heeft het bedrijf in kwestie een vergissing gemaakt? Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal.

Maar laten we vooral lekker veilig veilig vanaf het toetsenbord bedrijven door de mangel halen omdat ze in jouw ogen te veel vragen?
Doe je dat ook als je net in een restaurant hebt gegeten met een flesje wijn á €24,50 en er achter komt dat ze bij de Sligro voor €3,95 verkocht worden? Vind je dan ook dat ze maximaal €10,- mogen vragen?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik het niet mee eens, je vergelijking  slaat nergens op. Bij het restaurant zie je de prijs van te voren en zelfs dan heb je zelfs de mogelijkheid eventueel om te kijken wat de fles in de super kost, dat doe je niet. Maar dan heb je ook nog de keus om het wel of niet doen.

 

 

Ik ben het eens met je dat de ondernemer zijn prijs bepaald voor een bepaalde service, maar wees nou eerlijk 30 euro is gewoon redelijk maar nog steeds aan de dure kant.

 

Door schade en schande wordt men wijs maar inmiddels vraag ik altijd de prijs van te voren en probeer ik altijd een zo open mogelijke discussie hierin te hebben met de ondernemer, zolang deze redelijk is en niet godsonmogelijke prijzen vraagt voor regulier werk dan is het prima. Als consument moet je gewoon naar jezelf kijken en met name naar de knip. Dit heeft niks te maken met achter een toetsenbord reageren maar gewoon puur zakelijk naar een ondernemer kijken vanuit de consument kant.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het niet anders dan "vraag en aanbod".  

Als consument heb je een informatieplicht.....laat jezelf vooraf goed informeren zodat je achteraf geen gedonder krijgt. 

 

Als bedrijf/leverancier heb je een zakelijke afweging te maken. Je kent de markt. Je weet wat de consument bereid is om te betalen en jij bepaalt als bedrijf of het in je aanbod valt. Soms ga je (ver) boven de marktprijs zitten omdat je het helemaal niet erg vindt dat de klant niet naar jou komt; tenzij de klant bereid is om er veel geld voor te betalen. Gewoon omdat het voor jouw bedrijf bijvoorbeeld niet zo interessant is om banden te vervangen, omdat je werk zat hebt met andere dingen wat meer waarde heeft voor je bedrijf..... Het is een vrije markt.......... 

Andersom geldt ook: soms ga je als bedrijf onder de markt en kostprijs zitten als je groei op die werkzaamheden wilt hebben......

 

Als consument moet je niet naïef zijn. Voorkom verrassingen en maak aan de voorkant duidelijke afspraken. Zeker als je naar een bedrijf gaat wat je nog niet zo goed kent. 

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-6-2021 om 19:21, Ray zei:

De montage van de band is toch de arbeid?

De arbeid zit misschien in het verwijderen van de oude ride-on van het montageaperaat :glare:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zouden ze er teveel ingedaan hebben:39:. Met de uitslingerende kracht wordt het eigenlijk in het centrum van de band geplakt, daar komt een band demontage apparaat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, RoelNL zei:

Met de uitslingerende kracht wordt het eigenlijk in het centrum van de band geplakt,

Als het daar blijft ziten is het spul al lang uitgewerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...