Ga naar inhoud

2 slangetjes onder motorblok


Ryan
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi.  Ik rij nu pas sinds een 2 maanden op een Honda Vfr800 vtec uit 2005.  Vandaag ff flink wezen rijden ,met de 30 graden vandaag hier in het Oosten van land.  Nu zag ik net dat de motor een druppel olie had laten vallen.  Kijk ik onder het blok. Zie ik 2 slangetjes. De ene droog en schoon.  De ander vettig van olie.  Ik neem aan dat die druppel olie uit dat vettige slangetje komt.   Ik zou graag willen weten wat die 2 slangetjes zijn?  Ik heb wel een idee, maar vraag het toch maar even hier.   Groeten Ryan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moeten er 3 zijn.
1 is de be/ontluchting van de tank, 2 is de overloop van de tank (Voor als je hem met een volle tank in de volle zon zet) en dan nog een overloop van het expansievaatje van de koeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke Ray. dan zal het wel een druppel benzine uit de overloop van de tank zijn wat ik daar zag liggen.   Ik zal eens kijken of ik dat 3 e slangetje zie.   Bedankt voor de info.   Ik ben net nieuw met motorrijden en de Vfr .  .:oops:Grtz Ryan

 

aangepast door Ryan
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Als het benzine is dan kun je het wel ruiken. Pas op dat je de slang niet te ver in je neus duwt :745:

 

Met koelvloeistof is het wat lastiger te herkennen. Al zou ik het met deze hitte niet onlogisch vinden. Bleef de motor goed op temperatuur?  Of werd het erg hoog? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke.  Nee die motor is prima verder.  Die rijdt als een trein.  Ik zie nu voor het eerst sinds ik de motor kocht deze winter dat er een druppel onder ligt. Het zal wel door het warme weer komen..   Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne drupt ook wel eens uit een van die slangetjes. Ik probeer de mijne niet helemaal vol te tanken als ik niet meteen een flink stuk ga rijden, dit lijkt er goed tegen te helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...