Ga naar inhoud

te hoog stationair toerental


 Delen

Aanbevolen berichten

Hey VFRérs,

 

Een en ander gelezen, mijn vfr draait 2500 toeren stationair, starten geen probleem, choke erop, maar als de motor op temp is dan is ie op 4000/5000 toeren niet leuk, vervelend zelfs. boven de 5000 naar de 8500/9000 prima. tussen de 3000/5000 toeren aan uit aan uit aan uit effect, wat zou dat kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja, mijn vfr rc36/2 , is uit bouwjaar 1997, heeft een vreemde onderhoudshistory, maar wel goed onderhouden, uit deze historie valt het op dat er vaker carbs problemen zijn geweest.

 

aangepast door crossrunner
quote op voorgaand bericht niet nodig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik beheers de Nederlandse taal redelijk, maar van jouw posts kan ik geen speculaas maken. :scratchchin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

stage 0 voor je motor?

 

Begin met controleren bij het begin.

 

vonk,hoe oud zijn je bougies, weet je het niet vervang ze dan maar

benzine flow, geen flow tja zoek uit waar het stokt

vacuum, leiding werk controleren

lucht toevoer vanuit luchtfilter (zeer zeldzaam als dit verstop raakt uberhaupt maar je weet nooit)

afstellen van de carbs, is vooral belangrijk voor de stationaire loop.

 

Ooh en laatst was er ook iemand met water in zijn benzine tank. Haal dus even je tank eraf en gooi deze leeg, start je motor tot de carb kamers ook leeg zijn, dan vul je opnieuw je tank af en ga je starten en rijden en kijken hoe het dan is.

 

Dit zijn de belangrijkste voor het motor gedeelte zelf van de motorfiets

 

Daarna krijg je al het rijdende gedeelte, vering, sturen etc etc.

 

suc6

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te hoog stationair is heel vaak een lek in het inlaatsysteem tussen de motor en de smooreklep(pen).

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mijn 800f draait 1100 rpm stationaire warm. Denk dat je even de stationaire stelschroef moet verdraaien. 17 a 1800 rpm is te hoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn schroeven heb ik alfabetisch geordend, dus de stationaire stelschroef zit bij de S. Wat op zich niet handig is, want alle niet nader omschreven schroeven liggen ook bij de S. Dat bakje is dus redelijk vol. Maar wel makkelijk bereikbaar. :tease:

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

haha :drunk:,

 

Je moet zoeken in de buurt van je gaskabel op je gasklephuis uit mijn hoofd, daar zit een draaiknopje en als je die verdraait worden de toeren meer of minder. Als je het niet ziet ff je linker kuip(en) eraf halen, dan zie je het zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 8-7-2021 om 19:01, RoelNL zei:

haha :drunk:,

 

Je moet zoeken in de buurt van je gaskabel op je gasklephuis uit mijn hoofd, daar zit een draaiknopje en als je die verdraait worden de toeren meer of minder. Als je het niet ziet ff je linker kuip(en) eraf halen, dan zie je het zo.

Nope. Op een RC36-II zit de choke met een kabeltje aan een stelknopje dat net achter de linker-kuip verstopt zit.

Daar kan je dus bij zonder te sleutelen.

Maar zo lezende ben ik het met Rikus eens dat het op valse lucht lijkt.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...