Ga naar inhoud

Motorisch


Berco
 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn VFR1200X houdt in bij constante snelheid. Bij optrekken merk ik niets, maar als je wat langer één bepaalde snelheid rijdt gaat hij bokken/inhouden. Mijn dealer denkt aan vervuiling ivm Gulf benzine en E10. Ik heb een middeltje om te reinigen gebruikt en nu 2 tanken E5 leeg gereden. Toch heb ik het probleem nog. Soms een rit geen last, maar meestal wel. Heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is de staat van onderhoud en dan vooral motorisch, kmstand is ook belangrijk om te weten? Heb je een foutcode?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk niet dat het E10 is de Crosstourer van nu mijn zoon heeft bijna 100.000 km gereden, waarvan de vele duizenden km altijd E10 is gereden en voor dat E10 in Nederland is ingevoerd ook altijd in Duitsland E10 gereden. Nooit een probleem geweest.

 

Inderdaad, zijn de beurten altijd correct uitgevoerd, en de bougies op tijd vervangen?

En zijn er geen foutcodes?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Berco
welk merk E5?

Laat de goedkope merken/merkloze benzine achterwege en houd het bij de bekende merken.

Tank ook zoveel mogelijk pas als de tank bijna leeg is wanneer je een ander merk tankt dan je laatste tankbeurt.

Het voordeel hiervan merk je pas na een stuk of 10 tanks.

Wanneer zijn je bougies voor het laatst vervangen? Het belang van het vervangen daarvan wordt ook vaak onderschat, dat ze vonken wil niet xeggen dat ze nog goed zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik tank nu totall Excellium. Bougies moet ik nakijken. Net een beurt gehad en de 24000 beurt was vorig jaar. Ik weet alleen niet of de bougies dan worden vervangen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door Arno71
Overbodige quote van voorgaande reactie verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, RoelNL zei:
Wat is de staat van onderhoud en dan vooral motorisch, kmstand is ook belangrijk om te weten? Heb je een foutcode?


Geen foutcode 35000 km.


Onderhoud wordt gedaan volgens het boekje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35k is officieel nog geen bougie wissel maar bij de VTEC die ik hiervoor had was het verschil na een wissel wel goed te merken.
Bij mijn huidige CT ook rond die tijd gewisseld en ga ik voor ik in september op vakantie ga ook nog weer doen, denk volgende maand want hij loopt weer wat rauwer en is wel weer toe aan een wissel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Ray zegt begin met de bougies, als het daarna nog is moet je sensoren gaan nameten en verder je basis dingen nalopen die nodig zijn voor een goed lopende motor. 

 

Verder zijn er wat basis dingen die je kan doen, bijv je benzine filter. Mocht niks gaan helpen kan je altijd je injectoren even reinigen met een 12v accu en wat remmen reiniger die aangevoerd wordt via een slang. Moet je wel een beetje een basis toolkit hebben. Verder niet moeilijk een aantal meter elec draad met contact mogelijkheden.

 

Oh en een live data download van de motor kan ook eventuele sensoren naar boven brengen.

aangepast door RoelNL
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Michel, maar ik heb informatie van vanderWorp.org en die is wat uitgebreider.

Fieten E5, Berkman E5, Tamoil E5, Tango E5, TanQyou 102, Shell V-Power en Texaco E5 ook niet. En dan mis ik er misschien nog een paar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar haal je die info vandaan?
Dit is wat de site van Total zegt over de samenstelling van de Excellium 98
 

Quote

Reinigingsmiddelen, anticorrosie, demulgeermiddel, frictiemodifier

Niets over ethanol dus en een artikel in nieuwsmotor waar het wel wordt verteld vind ik ook vaag net als de site van Total zelf.
Pomphouders moet je niet geloven, probeer het maar eens uit en je krijgt 3 verschillende antwoorden. 1 is dat er geen ethanol in zit, 2 dat er 5% in zit (vaak een antwoord gebaseerd op het stickertje op de pomp) en 3 dat ze het niet weten.
Er staat overal een E5 sticker bij omdat er geen E0 stickers bestaan en ze zijn verplicht er een sticker op te plakken. Dat er geen E0 sticker bestaat is omdat erin de premium brandstoffen tot 5% bijgemengd mag zijn.
@Mhiam dat laatste geldt ook vrijwel zeker voor je link naar Tamoil, dat is vrijwel zeker een verklaring om lastige vragen door de verwarring die bij veel mensen ontstaat wanneer er E5 op de pomp staat en een ander percentage op de site.

Ga er maar gewoon vanuit dat de meeste premium brandstoffen geen ethanol bevatten of te weinig om problemen op te kunnen leveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft de 1200 dezelfde techniek als de 800 vwb het synchroniseren?

ik had dat ook bij mijn Vtec maar na synchronisatie was het weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...