Ga naar inhoud

VFR800F 2014 gear indicator is de kluts kwijt


foureyessinnamon
 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn gear indicator is volledig de kluts kwijt. 1 is een streepje, 2 is N, 3 bestaat niet meer, 4 is 5, etc.

 

Ik heb de kabels naar de gear indicator sensoren reeds uitgelezen met volgend resultaat:

- continuïteit voor sensor 1, 2 en 3 is ok: alledrie weerstand 0

- sensor 1 krijgt 11,91V, sensor 2 krijgt 10,60V en sensor 3 krijgt 0,23V

 

Kan ik daaruit concluderen dat het probleem niet in de kabel zit maar in de ECU? Of ga ik nu te snel door de bocht?

Weet iemand raad? Weet iemand waar ik het onderdeelnummer van de sensoren vind? Reeds gezocht op motorcycleparts.eu maar ik heb geen flauw benul in welke tekening de sensor zich verschuilt.

 

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, bij mij is sinds kort de 3 een - 

Maar alleen bij opschakelen.

Het interesseert me te weinig om naar een oplossing te zoeken.

Oh, ik heb een 2015 crossrunner met bijna 70k op de klok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal mijn WPHB eens pakken en kijken of er iets over die sensor geschreven word.

aangepast door RoelNL
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je checken of je voltage hebt op alle 3 de sensoren?

 

Zo ja, dan moet je daarna continuïteit gaan meten. Als er geen continuïteit is als je de schakelaar indrukt dan is de schakelaar kapot. Anders is het de MCS. 

 

En als je de mogelijkheid hebt om de draden na te meten ook zeker doen.

 

Ben nog niet wakker, maar zie dat sensor 3 maar 0.23V heeft moet ook gewoon 12V wezen

aangepast door RoelNL
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou even de draden van die sensor nalopen, ff goed volgen en kijken of er misschien ergens iets niet lekker zit misschien is er een contactje op het mcs niet helemaal lekker maar dat zou te solderen moeten zijn.

 

ff weerstand meten dus over alle draden en kijken welke niet goed doorkomt op het MCS.

 

Even een vraag, wordt met MCS de tellerbak bedoeld? Afkortingen ken ik niet zo goed.

 

 

aangepast door RoelNL
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Wat was je bedoeling van de contactspray?
Dat spul is leuk voor nood, even testen of een korte tijd een probleem overbruggen en anders voor potmeters e.d. oftewel elektrische onderdelen waar je niet bij kan omdat het niet demontabel is.
Voor connectoren is schoonmaken en insmeren met zuurvrije vaseline de beste oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...