Ga naar inhoud

Help, ik kan niet bij m’n motor!


Eric S
 Delen

Aanbevolen berichten

Na een jaar of twintig trouw dienst te hebben gedaan, weigert m’n elektrische garagedeuropener nu koppig de garagedeur te openen. Ik kon m bedienen met een knopje in de tuin, met de afstandsbediening en met m’n iPhone, maar dat maakt nu niet meer uit. Geen enkele beweging. En t is een garagebox, zonder andere toegang. Dus geen ritje vandaag. En als de monteur niet maandag kan komen, kan ik ook niet maandagavond naar Zandvoort….

 

Ik had indertijd zelf een noodmechanisme gefabriekt, waarmee ik de deurmotor los kon koppelen. Maar eigenlijk nooit echt getest. En nu blijkt die dus niet te werken, te veel rek in de kabels waarschijnlijk…

  • Sad 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's mooi kl... Dus nu zit je aan het zaterdagtarief van de monteur vast, als hij het al kan fixen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees eigenlijk dat de monteur er ook niet echt iets aan zal kunnen doen. Een gat zagen in de deur, anders kom je er gewoon niet in… wordt dan een hele nieuwe deur… bah.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet heel slim om een elektrische opener te monteren terwijl er geen andere ingang is want je hebt het ontdekt, zoiets kan stuk en het is zo gemaakt dat je er niet in komt zonder zender en stroom.
Enige wat ik kan verzinnen wat te proberen is op het knopje drukken en tegelijk flink hard aan de bovenkant duwen.
Ik geef je weinig kans maar met een beetje geluk is het signaal genoeg om op z'n minst even de rem eraf te halen die de boel normaal blokkeert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk werkt het elektrisch wel maar is het even een beginnetje/zetje omhoog wat het doet. Als je de mogelijkheid hebt om de deur een zetje te geven komt die misschien wel omhoog. Stuk is het al dus je kan altijd even een hefboom maken oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukt, de deur is open. Met de nodige kracht lukte het om de geleider een stuk te verplaatsen. Toen kon ik erin en de koppeling losmaken.
Ben nu aan het kijken waarom hij het niet doet. Het relais klikt als ik op de knop druk maar verder gebeurt er niets.
Blij dat ik nu in elk geval m’n garage weer in kan.

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt met bekend voor, maar ik kan er gelukkig wél bij.

Mijn vrouw vroeg direct hoe dat bij ons werkt, maar het is zó simpel, dat zelfs zij.....

aangepast door Firefly
  • Like 1
  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had laatst een gesprongen veer, toen ging hij ook niet meer electrische open 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet eens een garage...... :D

Maar precies dit is de reden dat ik de twee overheaddeuren bij mij in de werkplaats geheel handbediend heb gehouden.
Wat niet voorkwam dat ik mijzelf had ingesloten toen mijn voordeur (ook geheel mechanisch) niet meer open wilde. :wall:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...