Ga naar inhoud

Het was huilen gisteren....


Ldeblaauw
 Delen

Aanbevolen berichten

Nou,

 

Het was echt huilen gisteren... Helaas bij een stapvoets snelheid over een kleine patch met modder gereden, niet gezien op donkere ondergrond, maar je raad het vast al wel plat op zijn kant mijn mooie VFR....

 

Zowel de kontkap, de zijkap als de frontkap beschadigd me diepe krassen.

 

Nou zijn er denk ik twee opties:

1. Kappen er af monteren en laten herstellen bij een schade herstel bedrijf. Mischien heeft iemand nog een goed/goedkoop adres in noord nederland?

2. Zo'n Chinese kappenset er op monteren die relatief betaalbaar zijn maar geen idee of dat nou ook nog wat kwaliteit is. Wellicht iemand hier er ervaring mee?

 

Ik hoor het graag even.... ga ik even verder huilen nu...

 

gr,
Leo

schade vfr.jpeg

  • Sad 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks nieuwe kappen of zo, eerst even polijsten, als de witte grondverf of erger het zwarte ABS kunstof te zien is, dan bijkleuren met vergelijkbare lakstift.

Anders alleen bijwerken met lakstift met blanke lak.

Als je het netjes doet is er bijna niets meer van te zien.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt voor die schade, alhoewel ik het vrij diep vindt helaas, zou dat nog kunnen ja. De kap op kont van de motor is echter met een scheur vrees ik...

 

Ook geef ik eerlijk toe dat sleutelen wel mijn ding is hoor maar kappen, lak en verf dat is echt niet iets waar ik goed ben helaas... brrr

 

 

aangepast door Arno71
Reacties samengevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ai...ik voel met je mee....

Moeilijk te beoordelen zo aan de hand van een foto. Een scheur is sowieso "a different cookie". 

Over een chinese kappenset lees je veel verschillende meningen. Maar als je dat overweeg dan ook bedenken dat er ook een bijpassende kap voor je tank bij moet zitten.... Dat is vaak niet standaard. En kleurenverschil wil je volgens mij ook niet. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Eric,


Ja niet best maar goed het is niet anders. Ik zal vandaag ook eens langs het schadebedrijf rijden om eens te vragen wat zij er van kunnen maken. Ik kan prima zelf de kapper er af halen weer er op monteren dus ik ga even een prijs opgaaf opvragen als ik de kappen zo aan lever. Ik ben benieuwd 😉 Ondertussen is het ook weer niet zo erg dat ik niet door kan rijden dus dat is dan wel weer een beetje een mee valler.

 

Leo

aangepast door crossrunner
quote op voorgaand bericht niet nodig.
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een complete VFR schuren en spuiten kost bij mijn spuiter ongeveer 1000 Euro. Dan ga ik er vanuit dat die scheur nog te repareren is.
Echter, dan komen er nog stickers bij. Origineel zijn die best prijzig (als ze nog verkrijgbaar zijn).
Imitatiesets stickers zullen ergens tussen de 50 en de 80 Euro kosten (goed zoeken).

Een "Chinese kuipenset" zegt niet zo veel. Er zit troep tussen, en er zit best redelijk spul tussen.
Na 1 Juli zijn de prijzen omhoog gegaan. Reken voor een goede set op 600 tot 800 Euro, en dat is dan inderdaad zonder tankcover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Zo heel veel stickers zitten er nu ook niet op alleen die 3d zilver VFR stickers op de tank en achter op het kontje een kleine Honda sticker dus dat gaat wel mee vallen. Wellicht ook al niet origineel maar dat vindt ik nu ook al mooi genoeg zeg maar 😉

 

Qua chinese kuipen hoor ik wel goede berichten over de wat duurdere(ABS) versies van Bliss star experts en het engelse Monster Fairings. Eerst maar eens langs het schade herstel bedrijf hier om de hoek zo met een....

 

gr,
Leo

aangepast door Arno71
quote van voorgaande reactie verwijderd
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Nou ik ben even bij het lokale schadebedrijf geweest. De achterkap is niet gescheurd alleen scheurtje in de verf! Pfew.... kontje, zij-kap en voorkap alle drie weer helemaal netjes voor grofweg 200 euro. Ik moet zeggen dat valt me niet tegen. Uiteraard wel als ik zelf de kappen er af haal en ze er weer op monteer maar dat gaat wel goed komen.

 

gr,

Leo

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vast cash aftikken, maar zelfs dan nog een spotprijs.

Materiaal kosten schat ik zo maar op €75.-

VFRikus

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Ldeblaauw zei:

Nou ik ben even bij het lokale schadebedrijf geweest. ……. dat gaat wel goed komen.

Mazzelpik:thumpup:

Het is je van harte gegund….

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie prijs, dan is hij weer helemaal top.:thumpup:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...