Ga naar inhoud

VFR Rammelt van de dorst


Vierinv
 Delen

Aanbevolen berichten

Goeiedag,

 

Sinds een maandje ben ik de trotse bezitter van een 2002 VFR800 Vtec. Een fantastische machine, maar dat was jullie waarschijnlijk ook al opgevallen 😬

 

Klein puntje van kritiek is dat mijn VFR enorm rammelt vanuit de tank als het nivo lager dan de helft is. Zal waarschijnlijk aan de vlotter liggen, lijkt me.

 

Is dit een normaal verschijnsel bij dit model?

 

Momenteel heb ik nog garantie, maar voordat ik me met een kluitje in het riet laat sturen wil ik graag wat ervaringen horen.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoelt letterlijk rammelen en niet rammelen qua hoog brandstof verbruik? Dit laatste heeft die van mij nog wel eens last van, maar dat ligt vooral aan m'n rechter hand :worshippy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij echt rammelen zou ik direct terug gaan.

 

50.000 km op een VTEC gereden en één ding wat die nooit deed is rammelen, en ook bij een lege tank niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, HoekmanR zei:

Je bedoelt letterlijk rammelen en niet rammelen qua hoog brandstof verbruik? Dit laatste heeft die van mij nog wel eens last van, maar dat ligt vooral aan m'n rechter hand :worshippy:

Nee, ik bedoel het letterlijk. Persoonlijk heb ik het idee dat het verbruik wel meevalt, al heb ik het nog niet gecheckt. Als de tank leeg is moet ‘ie gewoon weer vol 🤷‍♂️

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Vierinv zei:

Laat er nou net 51000 op staan 😂


Maar bedankt voor je reactie, ik rij er ff mee langs bij de dealer. 

Ik heb mijn 2003 VTEC platgelegd met 120km/h en 115.000 op de teller en zelfs toen rammelde hij nog niet.
Kosten om hem cosmetisch weer op orde te krijgen en het feit dat ik er nog maximaal een jaar mee door wilde (ik wilde een Crosstourer en die heb ik toen gekocht) was het enige om hem weg te doen en in onderdelen was de beste manier maar ik ben er nog mee naar de dealer gereden voor de proefrit met de crosstourer die ik nu heb (gaat ook al aardig richting de ton).
Ik kan me ook totaal geen relatie met een rammel en een half lege tank bedenken en als het de vlotter zou zijn dan zou je dat denk ik ook aan de brandstofmeter moeten kunnen zien want ik kan me niet voorstellen dat die dan stabiel is.
Verder is het altijd heel moeilijk om een geluid te benoemen op basis van een uitleg, eigenlijk onmogelijk omdat ik heb gemerkt dat mensen heel verschillende ervaringen hebben met soorten geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je helemaal over dat het moeilijk inschatten is voor een ander. Ik ben er vrijwel zeker van dat het samenhangt met het brandstofnivo (ik rij het tankstation in met zonnevizier omlaag en vol trots ga ik er weer weg 😎), de rest mag de dealer uitzoeken. 


Top dat je weer bent opgestapt na zo’n ervaring en bedankt voor je reactie!

aangepast door crossrunner
quote op voorgaand bericht niet nodig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dat was niet m'n eerste ervaring 🤐
Het moet onmogelijk zijn om weer op te stappen voor ik stop met rijden en ik denk dat ik zelfs dan nog kijk om het wel mogelijk te maken :coolsmiley:

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n rammel heb ik hier nog niet eerder voorbij horen komen. Zeker niet gerelateerd aan brandstof-niveau.

 

Maar een wilde gedachte:

Kan het van de flapper (klep) van de luchtinlaat (bovenop luchtfilterhuis) komen?  Die flapper wil nog wel eens geluid maken. En misschien dat dat iets met de resonantie van een halfvolle brandstoftank te maken kan hebben?  Maar wat ik zeg: zomaar een wilde gedachte....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dat is mooi dan. Heb ik ten minste ook nog wat toe te voegen aan dit forum. 
 

Het geluid is echt gerammel, veroorzaakt door/gerelateerd aan hobbels in het wegdek. Toen ik het voor het eerst hoorde reed ik net thuis weg (met een kwart tank ofzo) en ben om de hoek gestopt om te kijken of alles aan de voorkant nog wel vast zat. Ik bedacht me toen om te tanken en dan meteen naar de dealer te rijden, maar nadat ik getankt had was het rammelen weg. Inmiddels twee tanks verder ben ik wel overtuigd van de hoorbaarheid vanaf een halfvolle tank,

 

Misschien is het inderdaad die klep waar jij het over hebt, ik zal het laten weten wanneer het probleem verholpen is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit de tank zelf wel goed vast en/of missen er geen rubbers?
Bij de voorste bevestiging zitten een paar schijfjes met rubbers die bij het loshalen weg vallen, meestal blijven ze zitten maar soms ook niet en dan kan de tank bewegen. Als dan ook nog eens de rubbers aan de onderkant missen dan kan de tank wellicht rammelen op het frame en een volle tank dempt wel maar op een gegeven moment gaat het resoneren.

aangepast door Ray
typo
  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

<opgelost!>
 

Ray, dankzij jouw laatste opmerking heb ik de tank nog eens goed bekeken. Het blijkt dat de steun van de TomTom net wel / net niet de rand van de tank raakt. En inderdaad, als ik onderweg de tank vooraan aandruk, is de rammel weg. Mijn dank is groot (en die van de dealer die het anders onder garantie had mogen opsporen waarschijnlijk ook). Nu gauw op zoek naar iets van een rubber stripje om ertussen te stoppen!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...