Ga naar inhoud

Givi Airflow AF1110 bevestigingsmateriaal


Lefreak66
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo mederijders,

 

Mijn vorige windscherm, een Givi Airflow AF1110 is van mijn motor afgewaaid. Ik heb deze niet zelf gemonteerd, maar gelukkig is het allemaal voor mij en degene die achter mij reed goed afgelopen.

 

Nadat ik de restanten van de vluchtstrook gevist heb zag ik dat de rubberen ringetjes en de schroefjes niet lekker meer passen. Anyway, ik heb een volledig nieuwe besteld en ontvangen. En daar komt mijn vraag: daar zou toch een heel pakketje met schroefjes en ringetjes bij moeten zitten om op de motor te bevestigen? Heeft iemand pas geleden zoiets besteld? Ik heb 't Nr1 Motor besteld en die konden niet duidelijk zeggen of het er nou wel of niet bij zou moeten zitten. Het wordt nog uitgezocht, maar ik sta wat sterker als ik van iemand hier hoor dat dat er bij zijn/haar bestelling de het bevestigingsmateriaal gewoon erbij zat!

 

Volgens de medewerker moet je zoiets vastzetten met het bevestigingsmateriaal waarmee de originele ruit vastzat.

 

Groeten,

Freek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit inderdaad geen bevestiging materiaal bij de ruiten. Het originele materiaal voldoet hiervoor. Ik begrijp uit je verhaald dat ook het bevestigingsmateriaal net als delen van je ruit nog ergens onderweg liggen.

Er worden zogenaamde "Well-nuts" gebruikt voor de ruit. M5 uit mijn hoofd. Bij een motorzaak moeten deze wel te koop zijn. Anders heeft Aliexpress er genoeg. De bouten zijn standaard bouten M5x20 (of M5x16) die ook gewoon bij de bouwmarkt te koop zijn.  RVS bouten heeft mijn voorkeur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, da's duidelijk en nog wel op te lossen!

 

Bij de originele bevestiging zaten een soort rubbertjes die de ruit een beetje beschermen. Zou het als je het zonder zoiets bevestigt dan niet een risico zijn dat als je het te strak aandraait je ruitje kapot gaat?

 

(Oh, dat zijn die Well-nuts natuurlijk!)

 

aangepast door Lefreak66
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die rubbertjes zijn een onderdeel van de "Well-Nut". Ze zorgen ervoor dat de bout geen barsten in de ruit maken tijdens het aandraaien. Daarnaast geven ze ruit ook een beetje flex wat ook weer barsten tegengaat.

Zonder de Well-nuts kan het wel maar je hebt dan wel heel snel (bij de eerste keer aandraaien al) kleine scheurtjes rondom de de gaten zitten. Deze zouden verder in de toekomst problemen kunnen geven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Athome, 

 

Ik heb ze bij Amazon gevonden, is sneller dan Ali! Ga 't morgen allemaal testen als het dan binnen is, dat beloven ze in ieder geval wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...