Ga naar inhoud

Op zoek naar goed advies


Paull
 Delen

Aanbevolen berichten

Goedenavond

 

Ik ben vandaag lekker druk geweest met me VfR, cabrateurs van binnen schoongemaakt, en de kleppen gesteld.

 

Nu wil de cabrateurs terug monteren maar dat is me toch een gevecht met de rubbers.

De rubbers zijn keihard, waardoor ik de cabrateurs er niet goed tussen krijg.

 

Is er nog iemand met goed advies, ik zit zelf te denken om ze morgen iets warm te maken met een föhn, met de hoop dat ze iets bewegelijker worden.

 

Het gaat om een VfR 750 uit 1986

 

Groeten Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad het advies... en een beetje zuurvrije vaseline. Gaan ze er ook een beetje makkelijker weer af mocht het nog eens nodig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen vet/olie aan die rubbers drogen ze uiteindelijk alleen maar meer van uit. vlg een deskundige.  Warm maken is de truk,  oprekken kan ook ze krimpen van zelf weer.  Beste echter is nwe rubbers dan ploppen en ze er zo op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bakje heet water, maar nieuwe zijn nog beter. Ook dan helpt heet water bij bevestigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klein likje bandenmontagevet.. Truc doet het hier al 30+ jaar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Smuiger zei:

geen vet/olie aan die rubbers drogen ze uiteindelijk alleen maar meer van uit. vlg een deskundige.  Warm maken is de truk,  oprekken kan ook ze krimpen van zelf weer.  Beste echter is nwe rubbers dan ploppen en ze er zo op

Daarom ook de zuurvrije vaseline.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de rubbers warm gemaakt en de cabrateurs er op gekregen, helaas lekken ze nog.

Hij lekt  uit het buisje van de aanvoer van de benzine en dan op de aansluiting cabrateur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gok dat je al de benzine rubbers moet gaan vervangen, Ik heb het bij mijn RC24 ook gedaan en nu gelukkig geen last meer van lekkende benzine op het warme motorblok.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Smuiger zei:

Dat is ook vet

Bij rubber moet je juist zuurvrije vaseline gebruiken, juist om uitdrogen te voorkomen en hersteld de rubber structuur

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-7-2021 om 15:49, RoelNL zei:

Ik gok dat je al de benzine rubbers moet gaan vervangen, Ik heb het bij mijn RC24 ook gedaan en nu gelukkig geen last meer van lekkende benzine op het warme motorblok.

 

Mag ik vragen waar je die rubbers besteld hebt?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...