Ga naar inhoud

Remlicht blijft branden… of toch niet?


 Delen

Aanbevolen berichten

Ok, heel vreemd. Mijn remlicht staat sinds vandaag (en waarschijnlijk langer, maar ik zag het vandaag pas) in de “rem-stand” als alle remmen niet ingedrukt zijn. Knijp ik in mijn voorrem gaat alles in de “normale stand” dus remlicht uit. Druk ik mijn achterrem-pedaal in gebeurt er niets. 
Conclusie: voetrem achterremlicht-unit (ik weet even niet hoe het heet) is kapot/maakt sluiting?

 

Voordat ik de boel eruit sloop vraag ik dit even, het is vooral de veer die niet erg toegankelijk is… en nee, ik heb geen spanningsmeter helaas. 

 

 

8AFA5F85-040D-435A-A50B-F1020888ADE0.jpeg

aangepast door Ed Gnoj
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels de voorrem remlichtswitch eruit gehaald en het remlicht werkt voor de achterrem normaal. Het lijkt dus de voorremschakelaar te zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even de pinnetjes van de schakelaar schoonmaken en insmeren met zuurvrije vaseline, kans dat het dan wel verholpen is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorremschakelaar vervangen. Dit is een regelmatig voorkomend probleem. De voorremschakelaar is niet gemaakt voor hoge stromen en op den duur wordt die heet binnenin en smelt het plastic en beïnvloed dat de werking van de voorremschakelaar.  Ik heb standaard een paar reserve in voorraad liggen, kan zo vervangen. Meestal zo eens per 2 a 3 jaar.  Heb er ooit eens een opengemaakt die defect was, contacten waren nog erg schoon maar binnenin gesmolten plastic.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd want ik heb daar nog nooit een probleem mee gehad bij geen enkele motor en ik rij toch wel een paar kilometer.
Misschien bij monteren eens de pinnetjes voor de connector insmeren met zuurvrije vaseline want corrosie komt daar wel eens voor.
Andere oplossing kan zijn je rem los te laten bij verkeerslichten en als je wegrolt de achterrem gebruiken, zo verklein je ook de kans op kromme remschijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de suggesties! Ik heb een nieuwe schakelaar gehaald. Nou… nieuwe schakelaar heeft hetzelfde probleem… Ik heb alles schoongemaakt, ik heb een Givi-koffer met remlicht, deze heb uit het circuit gehaald voor de zekerheid… probleem blijft. Heel apart dit. Als iemand nog ideëen heeft: ik hoor het graag! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt! Het bleek mijn eigen, vooral enorm domme, schuld te zijn. Ik heb een andere/nieuwe remhendel gemonteerd en die drukte dus niet het knopje in… ja, uitlachen mag en heb ik ook wel verdiend… :oops::357:

dus stukje vilt erop geplakt en alles werkt weer naar behoren… nouja, voordeel is dat ik een nieuw schakelaartje erin heb zitten. 

  • Like 1
  • Haha 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...