Ga naar inhoud

Schokbreker Lek


klein
 Delen

Aanbevolen berichten

Na tig Km bleek mijn yss schokbreker lek te zijn dus moest die er maar onderweg. Was even een klein klusje maar is gelukt zonder alles te verwijderen. Alleen van de middenbok de veren los gehaald en dan het boutje eruit en je kunt bij de inbus komen en yes hij is eruit. Schokbreker ligt nu in Bornebroek bij SO products

Als het goed is kan ik hem deze week anders volgende week weer ophalen en monteren foto's volgen dan wel

 

804378580_Schokbreker(1).thumb.jpg.4614ca8213fbee3d13543473f9aa386c.jpg

 

1900999429_Schokbreker(2).thumb.jpg.e00e44e502d4dcfcdbb6f19a18a35875.jpg

 

76317999_Schokbreker(3).thumb.jpg.700bbfbd60ace53d757aa2b5dc517028.jpg

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zo de schokbreker weer terug van revisie.

 

732094796_veer(1).thumb.jpg.874beb3941ff5bd4ca41dc2f7997d54f.jpg

 

 

Maar tijdens het schoonmaken nog een probleempje gevonden.

 

Iemand hier die weet waar ik een revisie setje kan kopen ??? lager en pen (Via cmsnl 45 euro) iemand een goedkoper adres ??

 

2027628255_veer(2).thumb.jpg.afae8d629ac228bb5d6ebb3d539dda40.jpg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dealer om de hoek want CMSNL is op een uitzondering na gewoon reteduur.

Bouw een band op met de dealer en je krijgt meestal ook nog korting (wel even vragen).

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen jammer dat ik de dealer hier niet mag hahaha Ga wel even kijken bij motor Oost.

 

Bedankt voor de tip @Ray

 

Of heeft iemand hem nog op de plank liggen compleet voor een leuke prijs ???

aangepast door klein
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kom jij nou aan 45€?

13,50 x 2=27 lager

8,50x 2=17 bus

4x4,50=18 stofkap

tot:62


vind het nog meevallen…

maar ja, die lagers kunnen goedkoper!

Betere prijs is 1,80€…

13DF87A9-A3F3-44EE-B0A6-A1AD489900A8.jpeg
 

lager nummer gegoogeld, dan kom je op deze afmetingen uit. Lagers bij een lagerboer kopen scheelt nogal.

aangepast door Bas750
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor €1,80 kan je niet veel verwachten maar bij een goede ijzerwaren handel hebben ze vaak wel een aardige voorraad lagers. SKF heeft veel dealers en voor de VTEC heb ik tijdens de overhaul ook alle lagers bij een groothandel gekocht op basis van de maat en soort.
Was geloof ik iets van een derde van de prijs bij de dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor dat lager durf ik die prijs wel aan, dik in het vet, het hoeft enkel maar een beetje te roteren, er zit niet eens een volledige rotatie in, er komt amper belasting op. Voor een wiellager zou ik idd skf nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo lust ik er nog wel 10. Een lager is een lager, en voor die plek heb je geen hoog belastbaar lager nodig.

Onderbouw even welke problemen je zou kunnen krijgen door een, volgens jou, te goedkoop lager te gebruiken op een plek die weinig belasting kent, goed vet en goede stofkappen lijken me op deze plek meer van essentie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, je hebt juist WEL een hoogbelastbaar lager nodig, vandaar ook dat er een naaldlager in zit en geen kogellager.
Het is geen hoogtoeren-lager, dat klopt. Maar het krijgt bij hobbels en kuilen wel ontzettend grote klappen te verwerken.

Dit linksysteem hoort eigenlijk regelmatig gesmeerd te worden, maar aangezien het nogal wat werk is doet vrijwel niemand dat (ook de dealer niet).
Verleden week nog een achterschokbreker van een VFR750F vervangen voor een Hyperpro, en ook daar was alles droog. Ook kwam ik er achter dat je het voorste scharnierpunt niet zomaar uit elkaar kan halen, daar zit namelijk de middenbok voor. Die moet dus eerst weg, en dan is het lastig de motor te laten staan zonder dat hij van de heftafel af valt......

Aangezien naaldlagers soms/vaak lastig te vervangen zijn (ze zijn kwetsbaar als je ze inperst) kan het slim zijn om op de sloop een complete dogbone met lagers te bestellen. Die verwissel je dan gewoon compleet..... Wel even de lagers smeren. 😊

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@AFS Motorparts middenbok hoeft er niet af alleen de veer eraf en dan het boutje achter daar waar de veer vast zit eruit en dan kun je die aan de kant draaien en kan de bout eruit. Is eigenlijk niet erg veel werk. Maar dat is mijn mening :beer:

 

@Bas750 ik heb maar 1 lager 1 pen 2 stofkapjes nodig vandaar de 45 euro inclusief verzendkosten. De andere kant heeft niets en hoeft niet te worden vervangen 👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik.

Maar niet omdat ik het leuk vind, puur omdat ik weet dat het een probleem is en met name bij nieuwe motoren lijkt wel. Tegenwoordig wordt er naar elke cent gekeken en blijkbaar is vet duur want op het Crosstourer forum heb ik al veel ervaringen met droge lagers bij bijna nieuwe motoren voorbij zien komen.

Edit: En als het wel goed gevet is wordt dat vet nog wel eens weggeblazen bij het reinigen bij de wasstraat met de hogedruk spuit.

aangepast door Ray
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Was wel ff nieuwsgierig hoe het er bij dr de mijne voorstond; prima in het vet, dus ff schoongemaakt, en een nieuwe dot vet erbij, en weer in elkaar. Hogedrukreiniger komt er niet op, maar ja, je weet niet wat vorige eigenaren gedaan hebben.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...