Ga naar inhoud

Remvloeistof vullen en ontluchten


 Delen

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

zoals aantal van jullie mijn vorige topic gelezen hebben, over dat er een stuk van mijn remklauw is afgebroken.

 

ik heb net een nieuwe remklauw gemonteerd, maar waar zit het reservoir voor de achterrem? Of gaat alles via het reservoir op t stuur?

 

en waar moet ik alles ontluchten, is alleen achter voldoende of moet ik voor ook checken?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zojuist het reservoir gevonden (onder het zadel)

 

beetje olie erbij gedaan en het nippeltje open gezet en dan zachtjes pompen, maar als ik dan heel even wacht en ik rem weer dan heb ik het idee dat er toch weer druk verlies is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet pompen met de nippel open, vervolgens het pedaal omlaag houden en daarna de nippel dichtdraaien, daarna pedaal terug omhoog. Daarna blijven herhalen tot alle lucht eruit is (belletjes) en de vloeistof die eruit komt mooi helder van kleur is. Als dit allemaal gedaan is heb je als het goed is een hard pedaal met remmen.

 

Als je pedaal omlaag laat gaan met de nippel open trek je lucht naar binnen dit wil je voorkomen. Het is vaak net wat makkelijker als je een handje extra hebt maar het is in je 1tje te doen.

  • Confused 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, RoelNL zei:

Je moet pompen met de nippel open,

:? Wel als je alle remvloeistof uit het systeem wilt hebben en veel lucht erin........

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb mij zo een ding aangeschaft werkt helemaal prima KLIK

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vacuüm ontluchter

 

Één keer aanschaffen, jarenlang plezier (hier al meer dan 30 jr).. aangezien je de vloeistof (of olie, @Ray :tease:)  toch om de 2 jaar dient te vervangen..

met dit apparaat kun je het zonder extra handjes, let wel een compressor is wél een vereiste....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Smuiger kan het ook zeker mee! Zeker voor een enkele keer. Alternatief zou nog een stahlbus ontluchtingsventiel kunnen zijn, gaat ook in alleen. Is alleen met een gecombineerd remsysteem niet echt goedkoop (met meerdere ventielen om te wisselen)

 

Al gebruik ik voor de vv persoonlijk deze:

insteller luchtkamer vv

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan nog eenvoudiger, slangetje op het ontluchtventiel en de andere kant in een potje

Reservoir vullen, ontluchtingsnippel los draaien en pompen

Net zo lang pompen tot de remvloeistof helemaal ververst is en alle lucht eruit is

Wel steeds het reservoir bijvullen

 

753119794_IMG_5598rezise.thumb.JPG.439b18040105438ba3ff47f45b514ccc.JPG

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...