Ga naar inhoud

Spuiten


VFpiotR
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik ben de twee alu kuipdelen die onderin zitten aan het herstellen. Nr 1 zojuist  blank geschuurd (zie foto).

met zitten nog wat “diepe” oxidatie plekjes op, die krijg ik er vrees ik niet uitgeschuurd zonder door het materiaal heen te gaan. 
zijn er nog tips om deze er uit te krijgen of laten zitten en met de primer erover? 
 

en nog tips voor een goede primer en spuitverf? Er is enorm veel keuze maar goed de ervaringen zijn welkom. 
 

Overigens neem ik aan dat het hitte bestendige verf moet zijn aangezien het de uitlaat en collector afdekt of valt dat wel mee?

507580B3-6752-4178-BEE0-6C016F1E5293.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je oxidatie niet goed weghaalt dan gaat je lak heel snel weer bladeren.
Dremeltool met een RVS staalborsteltje (geen staal want dan ga je vreemd roest krijgen) en hopen dat het niet tè diep zit is het enige.

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat het met verfafbijtmiddel ook wel prima te doen is en dan met een stuk schuurpapier werkt helemaal prima

 

 

aangepast door klein
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze laten spuiten, toen mijn kuip in het geheel is hersteld en gespoten (door een professionele spuiter). Ik doe de aanname dat hij ervoor niet speciale hittebestendige verf voor heeft aangemaakt in parelmoer wit, maar die van mij bladeren in zijn geheel niet af. Ook zit het aan de buitenzijde bij de collector, dus het wordt wel warm (maar zo warm dat er hittebestendige verf nodig is, vraag ik mij af...

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alu spuiten? Dan eerst ets primer, gewone primer is niet goed genoeg.

Hittebestendig zal niet hoeven, zelfs op een motor blok is dat niet van toepassing, voor klauwen hoeft het ook niet.

aangepast door Bas750
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben de reserve spuiter op de zaak en heb bijna al mijn motoren ook zelf gespoten incl. veel alu. Heb dus wel een klein beetje kennis van spuiten :wink_smile:

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...