VFpiotR Posted August 11, 2021 Share Posted August 11, 2021 Ik heb weer eens wat.. De brandstofkraan staat in de gesloten positie en toch blijft er brandstof doorkomen. Nu bedien ik de kraan alleen als ie langdurig stil gaat staan, anders staat hij altijd op “on”. Nu viel mij dus op dat ie op “off” stond en toch kon ik er uren mee rijden. Als ik de draaiknop bedien hoor ik ook het kraantje “clicken” en de draaischijf draait ook netjes. Bij “off” wijst ook het driehoekje naar voren, cfm wphb zou ie dan gesloten moeten zijn. Maar niet dus. niks schokkends maar toch de brandstofkraan kapot? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tukker Posted August 11, 2021 Share Posted August 11, 2021 Denk dat je kraan inwendig de geest heeft gegeven, wil wel eens gebeuren.. Zelf destijds eens een andere gekocht die nog wel dicht was, en anders een reparatiesetje erin knoeien? Bij een volgende reparatie eraan ga ik dat ook proberen, gezien de leeftijd van de meeste 2e hands vervangingsonderdelen (waarvan het overgrote deel ook lekt). @VFRPascal heeft dit destijds gedaan, volgens mij met succes en werkt nog steeds.... linkie ernaar... was een tip van @748cc, hier besteld volgens mij: klikkerdeklik.. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smuiger Posted August 11, 2021 Share Posted August 11, 2021 je kan er redelijk simpel een revisie op los laten en het ding is weer als nieuw. Ff voor de zekerheid. zie je de kraan draaien of luister je alleen? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFpiotR Posted August 11, 2021 Author Share Posted August 11, 2021 32 minuten geleden, Smuiger zei: je kan er redelijk simpel een revisie op los laten en het ding is weer als nieuw. Ff voor de zekerheid. zie je de kraan draaien of luister je alleen? Je zit hem fysiek ook draaien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tukker Posted August 11, 2021 Share Posted August 11, 2021 (edited) 59 minuten geleden, VFpiotR zei: Je zit hem fysiek ook draaien In dat geval, kon het inwendige nog wel eens stuk zijn... Als het niets uitmaakt of die op off of on staat (qua aantal cc’s hetzelfde bijv. is te meten met een maatbeker en tijdseenheid) kan het ook nog zijn dat het interne kogeltje niet functioneert (afsluit). Dat zou betekenen dat de kraan intern stuk is, en ben je genoodzaakt een andere te halen. Kom je alleen achter als je hem loshaalt (voor bijv.de wissel van de afdichtingen)... groet’n, Tukker.. Edited August 11, 2021 by Tukker Tekstueel 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts