Ga naar inhoud

Kortsluiting?


 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo mede VFR'ers

 

Nou ik dacht twee dagen voor de vakantie nog even die USB oplader netjes intapen.... Oops sluiting veroorzaakt denk ik want ik meet nu niks meer op de + en - van die USB stekkerdoos. Die is overigens aangesloten via het remlicht op het stuur en bevestigd met zo'n mooi engels beugeltje. Nou heb ik net rechts voor alle zekeringen in het zekeringendoosje er eens uitgehad en door gemeten maar geen resultaat die zijn allemaal nog in orde lijkt het. Remachterlicht werkt ook gewoon alhoewel er op de draadjes van de remhandel nu ook geen spanning meer staat?

 

Zie ik iets over het hoofd is er nog ergens een zekering die ik kan controleren wellicht ??

 

Poeh ik hoop toch gewoon woensdag te vertrekken dus daarom even hier de hulpvraag..

 

gr,
leo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom sluit je een oplader in hemelsnaam aan op het remlicht?
Dan laad hij alleen op zodra je de rem inknijpt, en dat is maar een paar procent van de tijd.
Normaliter pak je het achterlicht, en niet het remlicht.....

Maar goed, even terug naar jouw probleem: sommige USB-opladers hebben een eigen zekering in de kabel zitten. Heb je daar ook naar gekeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Ldeblaauw zei:

 Die is overigens aangesloten via het remlicht op het stuur en bevestigd met zo'n mooi engels beugeltje.

De remlichtschakelaar heeft ook een voedingsaansluiting en als hij die gebruikt werkt het wel. Ik geeft toe dat het niet de meest handige plek is, maar het kan.

VFRikus

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Nou ja het zat al zo zullen we maar zeggen… Het de handvat verwarming zit daar ook met plus aan. Overigens heb ik het wel vaker gezien dat men de 12v van de remhandel afhaalt en daarvoor hoef je niet te remmen hoor om daar 12v van te kunnen aftakken.

 

maar hoe het ook zij wel vreemd dit… er zit voor zo ver ik kan zien niet nog een zekering in lijn.

 

damn lastig dit weer zo vlak voor vertrek

 

dank voor de input

 

gr

leo

Klopt vfrikus daar zit hij op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een verwarming zou ik daar nooit bij op zetten, maar een eigen voeding met zekering geven. Is toch gauw een ampère of 5 en daar is de bedrading niet op gemaakt.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je remlicht nog wel werkt zou ik even kijken of de massa of - nog wel vast zit. Zonder massa meet je ook geen spanning.

Je kunt ook de + meten tov van de - van je accu. Om uit te sluiten dat je wel spanning hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou onder een bende tape vond ik toch nog een zekeringhouder en ja die was doorgebrand door de sluiting die ik zelf veroorzaakte. Nieuwe er in en alles werkt weer. Voorlopig zo maar weer een dicht getaped en deze winter maar eens netjes en anders maken nu even geen tijd voor. 

 

Allen dank voor het mee denken word gewaardeerd!

 

gr,

Leo

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/16/2021 at 11:06 AM, VFRikus said:

De remlichtschakelaar heeft ook een voedingsaansluiting en als hij die gebruikt werkt het wel. Ik geeft toe dat het niet de meest handige plek is, maar het kan.

VFRikus

Ik had het inderdaad verkeerd gelezen. Ik las dat het op het remLICHT was aangesloten, en niet op de remhendelschakelaar.

aangepast door AFS Motorparts
Link naar reactie
Delen op andere sites

De VFR heeft het, ook electrisch, prima gedaan op de korte vakantie in Sauerland afgelopen week. Ik kwam nog iemand tegen van de club met een rode VFR maar naam natuurlijk vergeten duh... Het was wel veel regen en ook behoorlijk glad overal daar in de heuvels en ook op de terugweg dus wel voorzichtig aan gedaan. De VFR is nieuw voor mij en zeker op dat soort kronkelweggetjes en in de regen met gladheid. Maar een ervaring rijker zullen we maar zeggen, ik heb het voornamelijk wat rustig aan gedaan dan ging het prima. Maar 1 keer dat het achterwiel wat weg gleed in een bochtje ;-)

 

gr,

 

Leo

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...