Ga naar inhoud

Ride-On: doorrijden met een spijker in je band


V4Famba
 Delen

Aanbevolen berichten

Ride on anti lek en balanceergel motor formule wordt preventief in gebracht in de motorband , en dicht automatisch lekken tot 6,4 mm. Daarnaast heeft de ride- on tire protection gel een balancerende werking, zodat het balanceren van uw wielen overbodig is.

Tot zover het verkooppraatje.

Motor.nl heeft hierover een demonstratie video. Link naar de video

 

Nu ben ik zelf een beetje huiverig om dit soort middelen zomaar in de band van de motor te doen.

Bang voor onbalans, en wat tref je aan als je de band van de velg haalt.

Heeft iemand ervaring met Ride on, of een ander vergelijkbaar middel?

 

Is wel handig, niet meer met een lege band langs de kant van de weg.

Maar als je lek rijdt, en het vanzelf dicht, weet je niet dat je eigenlijk lek gereden hebt. Op dat moment zit er wel een gedicht gat in de band, en dat lijkt me weer geen veilig gevoel op de deutsche autobahn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zelfbalancerend dus bang voor onbalans hoef je niet te hebben, geen ervaring mee maar het schijnt echt te werken.
Volgens onze huisleverancier van banden is dit spul in tegenstelling tot andere soorten geen knoeiboel dus ook dat is geen probleem.
Het laatste punt is precies de reden waarom ik het zelf niet gebruik ondanks mijn vele kilometers.
ik merk meestal vrij snel wanneer de druk wat minder is (een paar tienden merk ik al) maar zolang het niet dramatisch is kan je er even mee doorrijden want niet iedereen heeft een compressor bij zich zoals ik.
Mijn angst is dan eerder wat die spijker kan aanrichten als je er mee doorrijdt omdat je niet weet dat die er zit dan dat ik met een lege band kom te staan, dat gebeurd toch geleidelijk en dan weet je dat er iets niet klopt.
Ook dat is weer makkelijk praten want die compressor heb ik omdat ik ook een plakset heb en op lange trips ook binnenbanden voor wanneer mijn velg beschadigd raakt en een veter niet gaat helpen.
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

een gat wat dicht is, is dicht en dus ook op de bahn geen probleem.  Mijn wielen hebben geen lelijke loodjes meer en bij demontage zit t spul gewoon op het loopvlak.

een spijker oid in de band zal vaak niet voor lekkage zorgen, pas als je m er uittrekt. Een paar keer een klein dingetje er uit getrokken(denk van een straat borstel)  en dan gewoon door

 

Ik wil niet meer zonder

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geleidelijk is wel relatief. Meestal loopt een band inderdaad langzaam leeg waarbij je de motor met een platte band in de garage aantreft, maar ik heb een keer een lekke band gekregen, geen klapband, in de bebouwde kom. Ik ben onmiddellijk toen ik wat voelde aan de kant gaan staan (op het fietspad) en tegen dat ik afgestapt was stond de motor op de velg. Met 140 op de snelweg was dat niet goed afgelopen. Geleidelijk in 10 seconden kan dus ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is dat gat groter geweest dan 6mm, en dan werkt RideOn ook niet meer.

Ik was ook heel sceptisch over dit product, totdat ik na aandringen van de vertegenwoordiger die hier op de zaak kwam het zelf geprobeerd heb.
Je zal mij niet horen zeggen dat het een wondermiddel is, maar het werkt wel heel goed.
Met name het balancerende effect geloofde ik niet, dus ik ben gewoon expres gewichtjes op 1 plek op mijn velg gaan plakken om te kijken wat het doet. En er moest veel meer op dan ik dacht voordat ik de onbalans voelde.....

Ja, je moet wel regelmatig de band controleren op indringers, en die verwijderen vlak voordat je gaat rijden. Je MOET namelijk rijden voordat dit spul het gat afdicht. Bij stilstand werkt het bijna niet. Maar dat hoort toch gewoon bij de normale BRAVOK-handelingen? Dus dat deed je toch al.....

EDIT: ik ben dus nadat ik het zelf geprobeerd heb dealer van RideOn geworden.
En nee, dat is niet omdat ik er geld mee verdien. Ik heb zelfs het idee dat het mij geld kost. De banden gaan langer mee, en worden minder snel lek gereden en vervangen.

aangepast door AFS Motorparts
  • Like 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat is geen probleem, heb het al bij meerdere wielen met die sensoren erin gedaan en het komt niet/nauwlijks in aanraking met die sensoren. En indien wel is het nog geen probleem, de sensoren raken er niet door verstopt oid.

Het spul werkt redelijk. Spijker in de voorband zit vaak precies in het "werkgebied" van Ride-On, Minder succesvol met de achterband omdat daar vaak voorwerpen, opgeworpen door de voorband, net buiten het werkgebied in het loopvlak terecht komen.

 

 

 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bandenspanning sensor is hier wel degelijk gevoelig voor. Zelfs montage vet kan een sensor al verstoppen, lijkt me dat dit spul daar ook geen moeite mee zal hebben.

Gaatjes verstoppen is per slot van rekening de missie van het spul.

VFRikus

 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer tevreden over Ride-On.

  1. Het laat geen viezigheid achter in de wielen. Door de middelpuntvliedende kracht slingert het tegen de binnenzijde van de band en daar blijft het ook. (Dit in tegenstelling tot andere producten waar men vaak per abuis naar verwijst).
  2. Wanneer je de vulinstructie nauwkeurig volgt, valt het in je band en niet op je velg.
  3. Nog steeds is een band te repareren met bijvoorbeeld een parapluplug als dat nodig mocht zijn (bij grotere gaten of net naast het loopvlak). Dan op de plek waar de Ride-On zit even wegvegen met een doekje/papiertje en ontvetten.
  4. Het balanceert ECHT, dus afscheid nemen van je loodjes.
  5. Ik gebruik het al jaar of drie. Al regelmatig plezier van gehad. (Op mijn werk zijn ze aan het verbouwen). Zodra ik een vreemd object in de band constateer in het loopvlak of net daarbuiten, met tangetje het object uit de band trekken en meteen gaan rijden. (Ik trek het object met helm op en handschoenen aan en hoef dan alleen mijn tangetje in mijn jaszak te doen en rijden maar. Daarna na een paar kilometer wel voor de zekerheid de band even controleren en de bandenspanning voor de zekerheid checken. Geen centje pijn.
  6. Maar het is mij ook wel eens gebeurd dat de schroef juist naast het loopvlak zat. Daar zit dan net geen Ride-On en dan mag je toch weer eens een ritje naar @AFS Motorpartsmaken. (Gratis koffie).
     
aangepast door Aficior
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

De leverancier wijdt er zelf een pagina aan: https://www.ride-on.com/nl/support/tpms

Blijkbaar kan het problemen geven bij sommige Goldwing en KTM adv sensoren.

Over koekbliksensoren die Rikus in de werkplaats krijgt wordt niet gerept. Maar als die al van slag raken van een beetje bandenvet zou ik het ook niet proberen.

 

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het nu koekblik sensoren zijn of van een KTM of een Goldwing, ze werken allemaal volgens hetzelfde principe. Een miniscuul klein gaatje laat de druk binnen en dat kan vrij gemakkelijk verstopt raken.

Kom je pas achter als je op de velg staat zonder waarschuwing.

VFRikus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in al die jaren nog nooit een enkele keer een probleem met een sensor meegemaakt.
En dat gaat ook niet gebeuren mits je de vul-handleiding maar gebruikt.
En die is heel simpel:
1. binnenventiel uit het ventiel nemen.

2. band opblazen totdat hij op zijn plek plopt.

3. band laten leeglopen

4. afgemeten hoeveelheid RideOn er in

5. Ventiel doorblazen met schone perslucht

6. Binnenventiel er in
7. Band op druk brengen
8. Als de band al lek is, en je daarom RideOn er in doet, dan moet je meteen gaan rijden. Alleen bij rijden dicht het af!

Aangezien RideOn niet afdicht of uithard zonder contact met de band terwijl deze belast wordt, doet het dat ook niet in een ventiel of sensor.
Er komt ook vrijwel geen RideON bij de sensor, het zit allemaal aan de binnenkant van de band geplakt

aangepast door AFS Motorparts
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, AFS Motorparts zei:

Er komt ook vrijwel geen RideON bij de sensor, het zit allemaal aan de binnenkant van de velg geplakt

 

Even voor de zekerheid. Zit het nu allemaal aan de binnenkant van de VELG of aan de binnenkant van de BAND?

Ik dacht namelijk dat het aan de binnenkant van de band zit op het loopvlak.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...