Ga naar inhoud

Ride-On: doorrijden met een spijker in je band


V4Famba
 Delen

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, VFRikus zei:

Een miniscuul klein gaatje laat de druk binnen en dat kan vrij gemakkelijk verstopt rake

Dat maakt niet uit. Het blijft flexibel dus geeft de druk prima door. Probleem is als het blijft kleven, misschien dat ingedroogd bandenvet dat wel doet,  maar het zal door de rotatiesnelheid zo weer uit het gaatje geslingerd worden. Mocht het onverhoopt wel blijven kleven dan zie je dat snel genoeg want dan moet de bandendruk fluctueren met je rijsnelheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 hours ago, Aficior said:

 

Even voor de zekerheid. Zit het nu allemaal aan de binnenkant van de VELG of aan de binnenkant van de BAND?

Ik dacht namelijk dat het aan de binnenkant van de band zit op het loopvlak.

Bedankt voor de correctie, ik heb het aangepast.
Geen idee waarom ik dat opschreef, ik weet beter..... :oops:

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wil je weten?
Ik heb het honderden keren in binnenbanden geplaatst, en nog nooit een enkele negatieve ervaring gehoord.
Ik heb zelfs een paar klanten die hiermee naar Australië zijn gereden (OK, ze hebben een paar keer een boot/pont moeten nemen) zonder stil komen te vallen door een lekke band.
Bij het vervangen van de buitenbanden hebben ze de binnenbanden met RideOn gewoon hergebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Kwa balanceren werkt 't prima volgens mij, heb het in de achterband van de fireblade ook zitten en ondanks dat ze het oude lood hebben laten zitten wat me wat verbaasde nooit wat gemerkt van trillen oid. 

 

Waar ik wel benieuwd naar ben kwa onderbouwing is wanneer je er inderdaad een spijker in heb't gehad, hoewel ik het zelf niet zo Spannend vind, is het normaal gesproken uit den boze om met een 'dropveter' in je band deze nog op te rijden waarom kan dit met rideon ineens wel zonder problemen??, de beschadiging aan de band is immers het zelfde in mijn ogen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hangt er maar net vanaf wat je in je band hebt, de pin voor een veter is denk ik een m6 maat, dus alles vanaf m6 maakt een net zo groot gat in de band. 

Dus ook niet echt een argument waarom een specifiek wel veilig is tov de ander in mijn ogen. 

 

 

aangepast door MichelDB
Quote van laatste bericht niet nodig
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...