Dutchgixxer Posted August 22, 2021 Share Posted August 22, 2021 https://www.motorcyclenews.com/news/new-bikes/honda-nt1100-confirmed/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smuiger Posted August 22, 2021 Share Posted August 22, 2021 japanse sufferds. Quote Honda opted not to update the two VFRs to Euro5 emissions compliance, and as a result the Crossrunner is already dead and the VFR800 will follow it soon. The NT1100 will fill the gap they leave. Dat gat word nooit gevuld met een twin. Maar een mooi ding is het wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted August 22, 2021 Share Posted August 22, 2021 Blijkbaar moet het africa twin platform volledig worden uitgemolken? Een paar jaar terug heb ik een proefrit gemaakt op een AT, dat motorblok sprak mij niet zo aan. Dus toen maar een V4 gekocht. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
knalselder Posted August 22, 2021 Share Posted August 22, 2021 De laatste dagen is er inderdaad heel wat nieuws rond deze nieuwe Honda. Ik verslikte me in mijn koffie toen ik ergens las dat ie ging concurreren met sporttourmotoren als de 1000SX of de R1200RS. Dan zal het molentje uit de AT toch nog heel wat boterhammetjes moeten eten... Niet dat er iets mis is met een 100 pk machine, maar ik vrees dat Honda hem uit de markt zal prijzen. De BMW F900 lijkt me een beter ijkpunt met zijn vrij makke twin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bvanes Posted August 22, 2021 Share Posted August 22, 2021 Voor mij sprak het 1000 cc AT blok mij ook niet aan, maar het 1100 cc blok van 2020 is totaal anders, hoewel het op papier niet zoveel scheelt met de 1000 cc. Dus ik heb toen de overstap gemaakt, ook omdat ik zag dat het al duidelijk was dat Honda niet met een V4 met Euro5 norm zou komen. Nu 14000 km later ben ik nog steeds erg blij met de 2020 CRF1100A4 Africa Twin Adventure Sports. Dingen die mij met name aanspreken ten opzichte van de Crosstourer die ik hiervoor reed, zuinigheid, gewicht, moderne elektronica. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Athome Posted August 22, 2021 Share Posted August 22, 2021 (edited) Toch niet zo fraai als de CB1100X. Die er direct onder staan in het artikel. Ook ik moet het 1100 blok eerst eens proberen. Het 1000 cc blok kon mij ook niet bekoren Edited August 22, 2021 by Athome 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AFS Motorparts Posted August 22, 2021 Share Posted August 22, 2021 Het is wel een artikel van MCN, zo ongeveer de "Prive" van de motorwereld. Ze hebben honderden keren nieuwe modellen aangekondigd die nooit op de markt zijn verschenen. Eerst zien, dan geloven. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MichelDB Posted August 22, 2021 Share Posted August 22, 2021 mooi ding op zich. Maar lepel er een 1000cc V4 in met tandwiel aangedreven nokkenas en een onderhoudsvrije ketting op het achtwiel en noem hem vooral weer een VFR 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bazz Posted August 22, 2021 Share Posted August 22, 2021 Quote Honda opted not to update the two VFRs to Euro5 emissions compliance, and as a result the Crossrunner is already dead and the VFR800 will follow it soon. The NT1100 will fill the gap they leave. dat zou dan dus ook betekenen dat de V4 uitsterft.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRFlanders Posted August 23, 2021 Share Posted August 23, 2021 De V4 is al een tijdje dood. 12 jaar om precies te zijn. De laatste V4 (1200F en X) hadden zowat alles tegen. Eerst en vooral de economische crisis, steeds strengere milieuwetgeving,maar ook de bikkelharde competitie van andere merken. Het was ook een gevecht om de pk's, waar velen zich nog altijd op blind staren bij de aanschaf van een motor. De tegenvallende verkoopcijfers hebben Honda vermoedelijk doen besluiten om V4 van de markt te halen en niet aan te passen aan de nieuwe milieunormen. Volgens mij was dit perfect haalbaar geweest met de V4 1237 cc. Met een gepimpte 800F VTEC probeerden ze het nog wel eens, maar duidelijk zonder succes. Een V4 is ook duur in productie (2 x een V2). Als je ergens nog een V2 hebt liggen, of een 2 cilinder in lijn, dan bespaar je serieus op de kosten bij de introductie van een nieuw model. Het valt m.i. nog af te wachten of we NT-1100 ooit gaan te zien krijgen. MCN moet je inderdaad altijd met een korrel zout nemen. Een heel goede bron van informatie is een dealer in de U.S. Pro Kevin (ben ingeschreven op zijn alert mails) en daar heb ik nog niets van ontvangen. We zien wel. Je eigen V4 Honda, geniet ervan, het zijn de laatsten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodoo Posted August 23, 2021 Share Posted August 23, 2021 Ach, we kunnen altijd nog overstappen naar Aprillia of Ducati 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bazz Posted August 23, 2021 Share Posted August 23, 2021 3 uren geleden, VFRFlanders zei: De V4 is al een tijdje dood. 12 jaar om precies te zijn. ben ik toch niet helemaal met je eens, kan me nog herinneren dat Honda een grote campagne op touw had gezet dat de V4 de toekomst was! dat betekende toch destijds dat de V4 TOEN zeker nog niet dood was, Honda introduceerde toch zeker niet een nieuw model om die bij voorbaat ten grave te dragen? volgens mij werd er toen zelfs gezegd dat de V4 de 4 in lijn zou verdringen....dat het achteraf geen succes bleek is nu achteraf wel duidelijk natuurlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smuiger Posted August 24, 2021 Share Posted August 24, 2021 En zo wordt honda steeds saaier en verliest zo steeds meer aandeel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AFS Motorparts Posted August 24, 2021 Share Posted August 24, 2021 (edited) On 8/24/2021 at 12:28 AM, Bazz said: volgens mij werd er toen zelfs gezegd dat de V4 de 4 in lijn zou verdringen....dat het achteraf geen succes bleek is nu achteraf wel duidelijk natuurlijk Ik kan mij niet voorstellen dat ze dit ooit gezegd hebben. Het lijkt mij ook niet logisch, of het moet een reclamepraatje zijn geweest. De V4 is altijd duurder dan een 4-in-lijn, en de historie van Honda is nauw verbonden met de lijnmotor. De afgelopen 50 jaar zijn er ook altijd wereldwijd meer lijnmotoren dan V-motoren verkocht (niet alleen bij Honda, maar ook wereldwijd over alle merken samen). Edited August 27, 2021 by AFS Motorparts Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bazz Posted August 26, 2021 Share Posted August 26, 2021 ronkende slogans zoals "de toekomst is V4" lancering van een speciaal online platform, etc. edit: nog een goed verhaal gevonden hierover: klikkerdeklik 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts