Ga naar inhoud

Nieuwe Honda sporttourer


Dutchgixxer
 Delen

Aanbevolen berichten

Mij valt ie op het eerste gezicht 100% mee. De aanpassingen ten opzichte van de Africa Twin gaan veel verder dan ik vooraf had gedacht. Een veel meer straatgerichte geometrie, beter en veel lager zadel, meer windprotectie en een meer dan correcte en moderne standaarduitrusting. Bovendien een middenbok en de mogelijkheid tot montage van een deftige topkoffer. Het motorkarakter blijft voor mij een vraagteken, maar het is de eerste Honda sinds lange tijd die me kan verleiden tot een proefrit.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij een optisch en ergonomisch zeker een mooie motor, ziet er netjes uit. Vraag me af hoeveel er in die zijkoffers passen? Niet veel lijkt me. 
102PK/104Nm is niet spannend genoeg, tracer 9 regio maar dan weegt de tracer zo'n 20kg minder en heeft die een groter eindschot (119PK) en zal die tracer wel meer sportieve capaciteiten hebben. 
Kwa uiterlijk ziet hij er wel volwassener uit dan een tracer, maar niemand die een GS inwisselt tegen deze 104Nm motor..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las ergens 32 en 33 liter, dus meer dan in de koffers van de 800/1200f. Ze zijn wel erg smal (blijkbaar max 90 cm breed overall) wat op zich prima is, maar of er een integraalhelm in past? We zullen meer weten na de eerste testen. Wat de motor van de Tracer betreft het je gelijk, maar een GS heeft ook geen eindschot. Rationeel gezien heb je echt niet meer nodig dan 100pk/100Nm, maar laat motorrijden nu net emotie zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rationeel gezien heb je in Nederland al teveel aan 50pk, maar blijkbaar vindt bijna niemand dat. Ach, het zal. Ik vind deze nieuwe Honda behoorlijk fraai en een proefrit zal er best van komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind 'm tegenvallen. Eigenlijk een beetje een oude lullen motor, weinig dynamisch uiterlijk. Deauville meets AfricaTwin is wel een uitdrukking die goed op zijn plaats is. De Deauville is ook al zo'n weinig dynamische motor.

Die bijen neus vind ik een afknapper.

 

Ik vind dit ontwerp een stuk geslaagder 

https://www.motor.nl/nieuws/2022-honda-nt1100-alles-klaar-voor-toermotor-met-africa-twin-blok/

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Athome zei:

Vind 'm tegenvallen. Eigenlijk een beetje een oude lullen motor, weinig dynamisch uiterlijk. Deauville meets AfricaTwin is wel een uitdrukking die goed op zijn plaats is. De Deauville is ook al zo'n weinig dynamische motor.

nou ben ik inmiddels zelf een ouwe lul maar het spreekt mij ook niet aan, ik ben verliefd geworden op de VFR voor de sportieve lijnen, dit lijkt idd meer op een Deauville op hoge poten .. :huh:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, Bazz said:

dit lijkt idd meer op een Deauville op hoge poten .. :huh:

Dit is precies wat ik dacht. Beetje kruising tussen een deauville en pan-eur maar dan ietsjes hoger (want alles moet op een ADV lijken toch??)

 

 

Dit vond ik trouwens ook grappig om te lezen

"the engine’s efficiency allows a 400km range from the 20 litre fuel tank."

Woow krijg ik op mijn 21 jaar oude VFR800 ook :) Die overigens niet eens 'ontworpen' is om zuinig te zijn 🙃

 

 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat snap ik. Alleen vindt ik t wel interessant dat er echt nadruk op gelegd wordt [emoji854]


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...