Ga naar inhoud

Nieuwe Honda sporttourer


Dutchgixxer
 Delen

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, Ray zei:

De mens maakt zich tegenwoordig veel te druk om dingen die niet tastbaar of nog een compleet raadsel zijn.
Wacht eerst eens af hoe en wat het echt is en als het dan niet goed is heb je alle reden om los te gaan op de ontwerper, spaar jezelf tot die tijd en steek je energie in leuke dingen :wink_smile:

Ik bepaal zelf wel waar ik mijn tijd aan besteed en druk maken doe ik me al helemaal niet. Aan het aantal reacties te zien beroert het hier wel meer mensen. En als je mijn eerste post had gelezen zou je gezien hebben dat ik positief ben en zelf aangeef dat we zullen moeten wachten op min of meer onafhankelijke (video)testen. Ik vind het alleen maar jammer dat Honda bij een grootscheepse aankondiging van wat voor hen toch een belangrijke nieuwe motor is, geen klare koffie schenkt.

Voor mij is het grote pluspunt van de lancering van de NT1100, kort na de Suzuki GT,  dat er eindelijk weer wat animo is voor het sporttoursegment. Hopelijk vallen daarmee de oogkleppen rond de hoogpoterhype nu af.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toevallig net deze week geholpen met de omruil van wel-DCT naar niet-DCT (en omgekeerd).
Een van mijn klanten had het wel op zijn VFR zitten en wilde er vanaf (en ik was het helemaal met hem eens), en een andere klant van mij (een jarenlange vriend) kreeg steeds meer problemen met zijn linkerhand en moest wel overstappen op DCT.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt aan het model VFR. DCT op zichzelf werkt gewoon goed. Zeker het systeem vanaf 2016. Vanaf 2010 (introductiejaar) was het technisch wel goed/betrouwbaar maar moest het nog wat fijngeslepen worden. Dat is in de komende 2 generaties van DCT gebeurd (2012 en 2016).

In verschillende vergelijkingen kwam wel uit dat de 1200F met DCT niet meest fijne combinatie is. De 1200X daarentegen vind ik juist de fijnste combinatie die ik gereden heb.


Volgens cijfers (ik weet niet welke cijfers) werd 8 op 10 1200X juist met DCT verkocht.

Er is een groep mensen die vinden dat iets van een automaat niet op een motorfiets thuis hoort. Hoe goed een automaat ook zou mogen werken. 

Honda blijft zeggen dat van alle modellen waar een DCT uitvoering beschikbaar is, meer dan 50% werkelijk voor de DCT kiest. Dat geeft wel aan dat er absoluut een markt is voor een automaat. Het verbaast me dat andere merken er niet mee komen. 

Ik verwacht dat de NT1100 met DCT het ook wel goed gaat doen. Het karakter van het motorblok heeft wel veel invloed of men voor DCT kiest of niet.

 

aangepast door Athome
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zei vroeger ook altijd dat ik in de auto sportief wilde schakelen, heb net mijn derde auto met automaat opgehaald...

op de bike nog niet geprobeerd (deze is nog niet rijp voor inruil) maar ik denk dat het gemak verslavend is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou ook wel van automaten, maar de cvt in mijn Honda Jazz is tamelijk ruk. Dan toch liever zelf schakelen. Een dct is natuurlijk wel wat anders dan een cvt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben hier zowel automaat (dsg) als handgeschakelde auto staan en ik rijd veel liever met een handbak. Je bent veel bewuster met het rijden bezig en dat vind ik fijn. Enkel in de file liever een automaat, maar daar sta ik zelden in.

aangepast door knalselder
Dsg ipv dct
Link naar reactie
Delen op andere sites

en de prijs in Duitsland is ook bekend geworden afgelopen dagen... de non-DCT gaat € 13.509,- kosten.. :yahoo:..

Gaat een serieuze bedreiging vormen voor mijn huidige, inmiddels 27 jaar oude,  ST1100. Bijna eenzelfde waarden (pk's en koppel) als de ST, enkel een langdurige proefrit nog (of een weekend zo'n ding huren) en er kon wel eens wat in de motorstal geruild worden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook zo :thumpup:

 

Maar vergeleken bij de "scaffolding" aan mijn crossrunner valt het erg mee.

En ik vind dat we vooral goed zijn in alles benoemen wat niet goed is, dat kan ook anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...