Ga naar inhoud

Nieuwe Honda sporttourer


Dutchgixxer
 Delen

Aanbevolen berichten

Nu kunnen we ook zien hoe de koffersteunen eruit zien. Het systeem lijkt sterk op dat van de VFR 800f/1200f, maar dan minder mooi geïntegreerd.

 

Honda NT1100 Erster Test des Tourers - Bild 23

 

Hier zijn trouwens veel foto's te vinden:

 

https://www.1000ps.at/motorrad-bilder-detail-honda-nt1100-erster-test-des-tourers-20655#21

aangepast door knalselder
link toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dit topic zo lees moet ik steeds weer denken aan de introductie van de VFR1200F op een ALV door mensen van Honda Nederland.

Met een aantal elkaar overlappende cirkels op een sheet lieten ze zien dat de F een motor was die een aantal producten uit hun gamma moest gaan vervangen.

Deze motor gaat hierin nog een stuk verder en herbergt van alle concepten wel iets in zich, maar als je tijdens een vijf sterren buffet allerlei heerlijke gerechten neemt en door elkaar gooit wil dat niet betekenen dat het eindresultaat nog lekker is.

VFRikus

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo lijken ze het inderdaad te presenteren maar het is echt niet zo.

Het is gewoon een toermachine. Ingesteld op comfort. Kneedown, etc moet het apparaat gewoon niets van hebben. 

Gewoon de opvolger van de Deauville met een moderne jas maar helaas geen cardan meer

 

Ik heb de video van MotoBob ook gezien. Hij heeft het allemaal wel goed verwoord.

aangepast door Athome
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar komt toch die vergelijking met de Dullville vandaan? (Ja, ik weet dat die ook nt heet)

 

De NT1100 is veel meer een Crossrunner met parallel twin. De specs en ergonomie lijken echt heel erg op elkaar.

 

Dus dat wordt niks met de verkoopaantallen. :tease::wink_smile:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is weinig crossrunner aan. Ik vind de crossrunner toch echt dynamischer. De NT heeft een enorme kuip dat het ik bijna op een BMW RT vind ik lijken. Daarnaast is het uiterlijk toch wat suf en daar komt de Deauville kijken.

De Deauville Club verwacht dat veel Deauville rijders de NT1100 toch al de meest geschikte opvolger zien. Zegt toch ook wel wat.

 

En inderdaad de naam NT verwijst ook naar Deauville. Dus Honda geeft het zelf ook wel toe. :crossy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, VFRikus zei:

...

Met een aantal elkaar overlappende cirkels op een sheet lieten ze zien dat de F een motor was die een aantal producten uit hun gamma moest gaan vervangen...

VFRikus

 

Naast de Crosstourer zou er ooit een vervanger van de Pan European met de motor van de VFR1200F ontwikkeld worden, maar dat is toen vanwege de slechte economische ontwikkelingen er nooit van gekomen. Dat project was gestopt had ik gehoord bij de Honda stand.

 

Nu hebben ze dat wel gedaan met de motor van de Africa Twin. Er is naast de Africa Twin een cruiser en nu een toermotor. Misschien nog een supermotard?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar niet de juiste uitspattingen.
Dat is het gevolg van 2 atoombommen op 1 volk, kijk ook naar de spelshows daar en en modding scene bij auto's en motoren.
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Ray zei:

 kijk ook naar de  .......  modding scene bij auto's en motoren.
 

 

 

Niks mis mee!

 

download.jpeg.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...