Ga naar inhoud

Nieuwe Honda sporttourer


Dutchgixxer
 Delen

Aanbevolen berichten

Wat moet je met een chip in een band?

Zijn we al te beroerd om een dot code te lezen en moeten we ook dat scannen om vervolgens van een scherm af te lezen wat de productiedatum is?

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar bij een RFID chip kan je het aflezen van de  chip ook op afstand of op een lopende band, zodat je de logistiek meer kan automatiseren,

Bij banden bij vrachtwagens speelt ook het gewicht nog eens mee, je hoeft de band niet meer te keren of te draaien om alles van die band te weten.

Daarnaast is bij autobanden het omzetvolume veel groter dan bij motoren en heeft het automatiseren van de logistiek van die banden meer zin.

 

En heb je wel eens gezien bij de zomer/winterbandenwissel dat ze alle banden moeten markeren met krijt waar die zat zodat ze daarna weer de banden op dezelfde plek kunnen monteren?

Nu kunnen ze dat automatiseren en hoeft er niets meer gemarkeerd te worden. Ze lezen de chip voor de montage en weten precies waar die zat.

 

En als je problemen hebt met een band die het gevolg zijn van een productieproces, kan je beter en sneller andere banden van die partij opsporen en laten vervangen.

 

Kortom vele mogelijkheden om met RFID chips in de banden sneller en efficiënter te werken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe de rest erover denk maar ik pis nergens op, ik maak graag grapjes over andere motoren maar uiteindelijk moet iedereen rijden wat ie zelf graag wil al zijn er gevallen die ik niet snap.
Zelf heb ik een Yamaha Ténéré 700 erbij omdat ik offroad herontdekt heb (als tiener een crossmotor gehad voor ik een rijbewijs mocht halen) en de CT een beetje zwaarlijvig is.
Er zijn wel hersenspinsels geweest over de toekomst van de VFROC na de productiestop van de VFR maar er is binnen de club nog niet echt over gesproken.
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Ray zei:

Ik weet niet hoe de rest erover denk maar ik pis nergens op, ik maak graag grapjes over andere motoren maar uiteindelijk moet iedereen rijden wat ie zelf graag wil al zijn er gevallen die ik niet snap.

 

:crossy::thumpup:

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De NT1100 is op zichzelf een hele interessante motor en een welgekomen aanvulling van het Honda-gamma en zelfs de motormarkt tout court. Qua techniek en filosofie sluit hij naar mijn mening meer aan bij de Deauville dan bij de VFR. Ik begrijp dus de stellingname van de Deauville club. Of de VFROC de NT1100, of enige andere motor, moet adopteren heb ik als buitenstaander niet te beoordelen, maar in het andere geval dreigt het een club van oldtimers (niet alleen de rijders...) te worden. Ook die keuze kan echter perfect valabel zijn. Eigenlijk verhoudt de NT1100 zich tot de Africa Twin zoals de Crossrunner/Crosstourer tot de diverse VFR-ffen en hoort ie daar (AF-club) misschien wel thuis. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, knalselder zei:

Eigenlijk verhoudt de NT1100 zich tot de Africa Twin zoals de Crossrunner/Crosstourer tot de diverse VFR-ffen. 

 

Dit is ook precies zoals ik de NT1100 zie. Een andere afslag van het AfricaTwin concept. En zoals vaker geschreven en gezegd op diverse plekken. Misschien wel de beste opvolger van de Deauville die Honda tot nu toe gemaakt heeft.

Ik hem ondertussen ook in het echt gezien. Aanraken mocht helaas niet en op zitten al helemaal niet. In zwart misschien wel het mooist maar ik ben steeds niet overtuigd door de looks (saai/anoniem). Het rijden moet het toch echt doen maar moet ik nog een tijdje op wachten volgens Ten Kate. Terwijl de AfricaTwin door veel mensen alleen door zijn looks al omarmd werd.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

hier staat al een 2e hands te koop:

2e hands NT 1100

 

Zoals eerder geschreven, staat het mij ook nog hoog op mijn lijstje.. Echter vorige week bij de dichtsbijzinde dealer te horen gekregen dat ze er van de 10 bestelde NT's, dit jaar maar 2 uitgeleverd krijgen. Staan er beide (wit en grijs), echter wit is nonDCT en de grijze (DCT) zou een demo worden, maar daar was honda DE nog niet over uit of ze dat deden, of dat ze hem in de verkoop gooiden (aldus de duitse dealer).

 

Laat ik nu wellicht zin hebben in een witte DCT..

 

Denk dat het dan maar 2023 wordt voordat een beslissing genomen wordt..

aangepast door Tukker
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Erg leuk en onpraktisch. Mocht ook wel een keer op dat platform, na al die verstandige versies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De topkuip wekt een bepaalde verwacht maar het gedeelte achter de tank heeft toch een te hoog Honda NC gehalte. Jammer. Niet goed gelukt. Kawasaki doet dit een stuk beter

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...