Jump to content

Nieuwe Honda sporttourer


Dutchgixxer
 Share

Recommended Posts

Heeft de doe een wens stichting een blinde aan een jury plek geholpen?

  • Haha 5
Link to comment
Share on other sites

De ADV350 is dan wel het kleinere broertje van de Forza 750...


Eerder het kleine broertje van de X-ADV lijkt mij, knullige foutjes voor motorblad.

Link to comment
Share on other sites

Wel een beetje offtopic, maar vond het overbodig om er een nieuw topic van te maken:

 

Op Instagram gaan nu advertenties rond voor een nieuw logo van de 'Hornet' en met '????' als datum eronder. Je hoort als laatste het motogp V4 blok. Ja die kans is nihil, maar hoe vet zou het zijn om een Naked hornet te krijgen met een V4 blok eronder. Zou een schande zijn voor de 'VFR' naam :lol: maar daar ging mijn gedachte meteen naartoe. Of een klein inlijn 4 blok zoals de CBR250RR MC22. A man can dream (honda power of dreams toch? ;) )

 

image.thumb.png.d161a23b5abd8092d49690c25c4c7235.png

  • Like 2
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Was het niet op 1 april gepost? :tease:
Moesten ze nog een hornet maken gaan ze hem echt niet in een V4 maken.. zal wel eerder een budgetvriendelijke 4 in lijn worden of een tweecilinder denk ik dan. 

Hoedanook, bij de dealer vond ik de NT persoonlijk niet mooi. De kop was veel te lomp in mijn ogen. 
Maar vorige week heb ik voor het eerst er eentje in het wild gezien en al rijdend viel dat reuze mee eigenlijk, was niet verkeerd. 

Als woon-werk of om mee op reis te gaan ziet dat er een goede motor uit. 

Link to comment
Share on other sites

Nee geen 1 april grap :) laatst ook weer een nieuwe (andere) advertentie gezien)

Ik blijf toch hopen, verwacht het niet [emoji6]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Volgende gevonden in MoreBikes van maart, gerucht is dat er een nieuwe "VFR" zou komen gebaseerd op het 2 cilinder 750 cc blok van de nieuwe Hornet of mogelijk een 3 cilinder V.

 

MoreBikes March 2022 page 4.jpg

Edited by Wim LM
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat de kans dat een ‘nieuwe’ VFR een twin krijgt of een 3 cylinder erg klein is… V-Four racing zou dan wel een hele aparte naam zijn.

Maanrover de geruchte van een nieuwe VFR die zie je elk jaar in een blad of blog naar voren komen, tja als t dan een keer gebeurt heeft er iemand gelijk [emoji23]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ik mocht een klein uurtje over de motor beschikken en had vooraf een aantal aandachtspunten na me uitgebreid te hebben ingelezen. Het is niet zo dat de NT me van mijn sokken heeft geblazen, maar ondanks de matige weersomstandigheden viel hij me in zijn geheel beter mee dan verwacht.

DCT is natuurlijk wennen en dat D eigenlijk niet bruikbaar is wist ik vooraf. In stand S1 schakelt hij meestal wel fijn, maar het terugschakelen naar 2 en 3 vond ik wat schokkerig en lawaaierig. Net zoals in de auto geniet manueel nog altijd mijn voorkeur (en we hebben hier beide opties in de garage). De motor vond ik verrassend pittig, krachtig zat en hij klinkt ook goed. Qua trillingen en souplesse is het kantje boordje. Dat onze Vlaamse snelheidslimiet van 70 km/h net niet lekker aanvoelt in vijfde vind ik spijtig, maar ik hoor van mijn maatje dat dat op zijn KTM 1190 niet anders is.

Met de ruit in de hoogste stand heb je maar een paar kilometer snelweg nodig om de stilte te appreciëren. Top! Minder leuk is dat ik met mijn 174 cm dan door de ruit moet kijken wat in regenweer weg van de snelweg geen optie is. Dan is het ruitje in de laagste stand prima. Dat je de ruit amper hoeft te verstellen en dat het dus niet zo erg is dat dat vrij omslachtig is, betwijfel ik. Bovendien miste ik met 14' c al wat verkoeling en vraag ik me af wat dat in de zomer gaat zijn.

Remmen en vering had ik op natte en vieze wegen niets op aan te merken. Wel vond ik de NT niet echt lichter aanvoelen dan de VFR 1200f. Het zwaartepunt ligt duidelijk hoger. De draaicirkel is wel beter en gelukkig kon ik volledig met mijn voeten aan de grond. Toch blijft het voor mij een hoge motor om op stappen. Zithouding en zadel passen mij persoonlijk als gegoten op de VFR, maar ook aan de zit op de NT zou ik wel kunnen wennen. Ik heb wel de hele test na elk vertrek naar de stepjes moeten zoeken.

Ik had niet de tijd om veel met de instellingen te experimenteren maar het scherm is mooi en prima.afleesbaar (ook voor een rijpe vijftiger met bijhorende ogen) en het dubbele schermpje heeft me tegen mijn verwachting in eigenlijk nooit gestoord.

Zonder de Sena zou mijn helm (HJC XS) in een zijkoffer passen, maar met de communicatie lukt het niet. Niet direct een breekpunt voor mij. Net zo min als het saaie uiterlijk dat echt wel een kleurtje zou kunnen gebruiken.

Voorlopig is het voor mij allemaal nog weinig concreet want de dealer krijgt dit jaar (timing onbekend) nog welgeteld ėėn manueel geschakeld exemplaar binnen dat nog niet verkocht is. Voor mijn reisplannen van 2022 zal de VFR naast zijn nieuwe sloffen dus ook in alle geval nog een grote onderhoudsbeurt moeten krijgen. Dat betekent dan meteen ook dat ik er nog minstens 1-2 jaar mee ga rijden en dat zie ik allerminst als een straf. De NT is zeker wel een mogelijke opvolger. Toch hoop ik stiekem dat er de volgende jaren nog meer sporttour-kandidaten opduiken want een echte coup de foudre is het niet, een competente allrounder zonder twijfel wel.

 

  • Like 3
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
 Share

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Create New...