Ga naar inhoud

Nieuwe Honda sporttourer


Dutchgixxer
 Delen

Aanbevolen berichten

Gisteren de eerste lange(re) rit gedaan met de T7, die heeft hetzelfde blok als de MT07 maar iets aangepast om het beter in offroad situaties te laten werken.
Resultaat is 73PK op een motor van 204kg maar hij pakt in elke versnelling heel mooi op, zelfs vanuit lage toeren.
Het is nog even flink kilometers maken en wat aanpassingen doen om 'm naar mijn eigen hand te zetten maar na de proefrit had ik nog niet het gevoel dat het de hype rechtvaardigt maar nu hij van mij is en ik de eerste aanpassingen onderweg al heb gedaan plus de gevarieerde rit via een omweg naar huis zou het zomaar kunnen zijn dat ik de Noordkaap op de T7 ga doen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Athome zei:

In de recente test in de Motoplus wordt eigenlijk hetzelfde gemeld over het 1100 blok. Het blok van de 1250GS voelt levendiger aan. 

 

Bij Motoplus is alles wat niet BMW is mak en niet gelijk aan een BMW.

Dat lees je in al hun tests, of het nu de GS is of in het verleden de K1200 of de 850.

Ook in het verleden een Crosstourer werd als mak afgeserveerd door Motoplus.

Twee jaar geleden ben ik met (ex) collega's met een tiental BMWs R1200 en R1250 allemaal GS-en en GSA-s een dag gereden in de Eifel en ook op een stuk op de Duitse snelweg topsnelheid. Geen van de BMWs kon de Crosstourer bijhouden (ook niet op topsnelheid) terwijl ik alle koffers er nog op had zitten en de meesten van hun niet.

 

Bij motorNL (Promotor enz.) een test gelezen waar ze een sprint test gedaan hebben tussen een Africa Twin 1100 en de nieuwste GS 1250 en tot 150 km maakte het geen verschil en lag de Africa Twin zelfs tijdens de sprint soms voor.

Dus mak zou ik hem zeker niet mee noemen.

 

Ook een praktijktest van diverse testrijders in Promotor op verschillende alroads waaronder de Africa Twin en de GS en een KTM. Geen van de testrijders mistte de 30 of meer PKs die de Africa Twin minder heeft dan de concurrentie.

 

Dus cijfers zeggen niet alles en tests zijn zeker (soms erg) subjectief, terwijl met name Duitse tijdschriften (en dus ook MotoPlus) vaak bij tests je bijna doen geloven dat hun tests bijna wetenschappelijk en objectief zijn.

 

Kortom rijdt er zelf op en kies wat je lekker vindt rijden en laat je niet te zeer beïnvloeden door de zeer subjectieve meningen van testrijders en zeker niet door de race om de meeste PKs.

 

Alle PKs boven de 100 hadden we op dit forum al jaren geleden bestempeld kroeg-pks. Leuk voor sterke verhalen in de kroeg, maar in de praktijk heb je er niets aan.

 

 

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het helemaal met je eens dat 100 pk op de openbare weg ruimschoots volstaat, maar op langere dagritten, zeker met bagage en in de bergen, is een stevig tempo veel relaxter als die 100 pk al halverwege het toerenbereik beschikbaar zijn. Die moeiteloze kracht blijft voor mij de grote troef van een motor als de 1200f, ook al kan je het volledige potentieel bijna nooit gebruiken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het met @bvanes eens.. das motorrad (en haar zusterbladen als motoplus, die de meeste testen enkel maar vertaald uit het Duits) kraakt alles af wat geen bmwheee is. Vergelijkingtests tussen een (in 99% van de gevallen een full options bmw) tegen ‘kale’ versie van de tegenstander, en dan klagen dat er geen elektronische vering op zit, of andere foefjes...

Maar nooit over de 10K aan opties die op zo’n bmw ding zit, want ja “bmw stelt de motor ter beschikking, daar hebben wij geen invloed op”...

maar zo werkt het met testen, toch? Als je alles afkraakt krijg je vanzelf geen spullen meer te leen.

Of alle journalisten naar madeira of gran canaria vliegen voor een bandentest (op hemels asfalt bij 25+ gr) en dan concluderen dat het een perfecte allseason band is....

 

ik haal mijn gram dan uit het bijhouden en overklassen van een S1000XR (160 paardjes) op een bochtige weg, met een St1100 of Vfr 750..

 

ontopic, de nc750 heeft ook geen echt ‘goede’ cijfers, toch is het een verkoopstopper op moment bij Honda. Zijn dus toch massa’s mensen die tevreden zijn met minder, in combi met de gunstige prijs.

100+ is leuk voor de ‘extremere’ situaties, niet meer als dat..

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met knalselder eens, maar een flink adrenaline verhogend “eindschot” is soms ook leuk.

Met de in te stellen rij-modi helemaal aan je bui of omstandigheden aan te passen…..

Armverlengende kracht doet de adrenaline wel lekker stromen moet ik zeggen.

Ook een onderdeel van het verslavende van motorrijden!

Maar niet iedereen is hetzelfde gelukkig, anders reden er maar een paar typen motoren op de weg…

aangepast door VFMaster
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dat eindschot betreft, 100% herkenbaar, en voor mij het verschil tussen een boeiende en een eerder saaie motor. Praktisch totaal overbodig, hoogst zelden bruikbaar, maar o zo leuk. Dat is wat ik uiteindelijk miste op mijn ST1100 en waarom ik bij een testrit op een Belgische, afgeknepen 1200f (toch ook 115pk) zo teleurgesteld werd. De 800 doet dit trouwens wel fantastisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, het ophemelen van BMW bij Das Motorrad (en dus ook bij Motoplus) is er al lang niet meer bij.
Ja, BMW scoort vaak goed, maar zeker ook niet altijd.
En een heel redactioneel artikel waarin de BMW bouwkwaliteit neergesabeld werd (en niet zo zachtjes ook), dat staat mij goed bij.
Het enige merk OOIT (BMW) waarvan de laatste 10 motoren in de langeduurtest (50.000km) zo slecht waren dat 7 van de 10 de 50.000km niet gehaald hebben.....

aangepast door AFS Motorparts
Link naar reactie
Delen op andere sites

@bvanes

Ik heb nooit een GS gereden. Ik kan dus ook niet zeggen hoe deze echt rijdt. Mijn buurman is overgestapt van een Super Tenere naar een 1250 GS. Volgens hem is het op alle fronten een enorme stap voorwaarts.

Ik heb zelf een aantal 2-cilinders gereden en ook een paar V4's. 

Als je een gelijk vermogende met gelijk hoeveelheid cc's 2- of 4-cilinder met elkaar vergelijkt, voelt een 2-cilinder veel directer aan.

Het AT 1000 blok vind ik gewoon niet sprankelend (geen ervaring met de 1100). Het blok van de NC750 heeft misschien zelfs een beetje meer karakter. 

Het V4 blok van de Crosstourer is ook typische 4-cilinder. Moet toch een beetje op gang komen voor wat pit. Echter wat @sabsteef met de software doet maakt het wel een heel andere motor.

 

Dus ja al mijn ervaringen op een hoop gegooid, kan ik me de conclusie van Motoplus goed voorstellen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dat lijkt optisch en ergonomisch een hele logische opvolger van de crossrunner.

 

Dan zullen de verkopen wel vreselijk tegenvallen. :schater:

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...