Ga naar inhoud

Remvloeistof vervangen


 Delen

Aanbevolen berichten

Aangezien ik niet mag rijden en toch wat wil doen heb ik besloten om de remvloeistof te vervangen. 

De koppeling is gedaan, ook de voorrem is klaar. Alleen krijg ik de leiding naar de achterrem (vanaf de voor remklauw) niet gespoeld. Ik heb een vacuüm ontluchter op perslucht, werkt goed maar deze leiding dus niet. Is er speciale procedure voor specifiek deze leiding?

Het gaat trouwens om een 800VTEC, dus met DCBS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is de middelste zuiger, net als dat midden links voor aan fe achterrem gekoppeld zit.

Onder de buddy waar het achterste subframe aan het hoofd frame zit heb je ook nog een ontluchtingsnippel.

Link naar reactie
Delen op andere sites





... Is er speciale procedure voor specifiek deze leiding?...

Niet alleen voor deze specifieke leiding. Er is een procedure voor het gehele remsysteem. Misschien heb je iets aan deze link (UK): https://guides4118.rssing.com/chan-72577768/latest.php. Even scrollen naar beneden.
Zie helaas dat juist dit onderdeel geen plaatjes meer inlaadt...


Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Madfred999 zei:

Is er speciale procedure voor specifiek deze leiding?

 DCBS.

 

Waarschijnlijk wel. Bij de cbr 1000 f (en ook waarschijnlijk de 1100 xx, geloof ik), de ST1100 en ST 1300 zijn het specifieke procedures, bij de 1000F moet je bijv. een klep op de linkerklauw open draaien. Dan de voorste buitenste cilinders verversen, en vervolgens de middelste (middels het voetpedaal). En dat is enkel de voorzijde..

Bij het type VFR wat jij benoemd, weet ik dit niet 1,2,3, heb geen WPHB hiervoor.. Maar ongetwijfeld wat @Ray en @Cyberob aangeven...  

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, VFRikus zei:

I doe het altijd old skool door middel van pompen. Gaat altijd goed.

VFRikus

:withstupid: Het zal wel aan mij liggen, maar met een vacuumpomp zit ik meer te klooien dan met old skool pompen. Nadeel: je moet wel met z'n tweeën zijn; of héél lange armen hebben.

 

Wel echt belangrijk om de goede volgorde aan te houden en vooral de achterremklauw op z'n kop te leggen (bovenop de remschijf) tijdens het ontluchten. 

Ik heb eventueel wel het WPHB (Engelstalig) voor je, maar dat kan ik hier niet uploaden. Stuur me maar effe een pb als ik je daarmee kan helpen. 

Nog fijner: als je lid van de VFROC wordt dan kun je die zelf uploaden. 

 

Waar ik zelf veel aan heb is dit youtubekanaal:  Neem de tijd om dit filmpje goed te bekijken. Dan leer je in drie kwartier hoe je de remvloeistof kunt vervangen.   

 

Succes! 

 

aangepast door Eric
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, Eric said:

:withstupid: Het zal wel aan mij liggen, maar met een vacuumpomp zit ik meer te klooien dan met old skool pompen. Nadeel: je moet wel met z'n tweeën zijn; of héél lange armen hebben.

 

Wel echt belangrijk om de goede volgorde aan te houden en vooral de achterremklauw op z'n kop te leggen (bovenop de remschijf) tijdens het ontluchten. 

 

Ik ben het met je eens.
Toen ik 15 jaar geleden met mijn bedrijf begon was dit een van de eerste zaken die ik moest aanschaffen.
Ondertussen heb ik 4 verschillende merken geprobeerd, maar geen van allen werkt echt goed. Zeker niet bij DCBS-systemen waar de leidingen langer zijn er er regelkleppen tussen zitten.

Bij toeval kwam ik aan een gebruikte medische vloeistofpomp, die werkt echt puur mechanisch en is bestand tegen van alles en nog wat....
Deze was gebruikt om vruchtwater af te zuigen, maar mocht door beschadiging van de behuizing niet meer gebruikt worden.
Dat werkt dus wel goed, ik kan alles alleen doen.

Bij een remsysteem dat lang niet op de juiste manier is ververst kan het nog wel nodig zijn om eerst even de boel op gang te helpen door even te pompen met rempedaal of remhendel, maar daarna loopt het vanzelf door. De achterste remklauw hoeft er dan ook niet uit, en hoeft dan ook niet op zijn kop.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's handig zo'n ding. Eerstvolgende keer dat ik in een verloskamer kom zal ik eens vragen of ze er eentje over hebben :whistle:

(krijg wel beelden van een monteur in een witte jas en chirurgisch montmasker......)

  • Like 1
  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Heb zelf zo'n vacuüm pomp met reservoir op m'n compressor, werkt opzich uitstekend je kan het alleen doen en ook als het systeem helemaal opnieuw gevuld moet worden werkt dit ook top. 

 

Maar ook hier zit weer een nadeel aan, vaak lekt er lucht langs de schroefdraad van de ontluchting nippel, dan draai ik hem er meestal uit zet hem even in t vet en dan lukt t wel, maar t werkt meestal niet zo makkelijk als de gebruiksaanwijzing doet geloven vaak die ik het  laatste stukje onluchten met zo'n dingetje als @klein@klein al poste

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...