Ga naar inhoud

Motorblok schoonmaken zonder kappen er af te halen


richardx
 Delen

Aanbevolen berichten

hallo iedereen,

 

Mijn vfr800fi uit 2001 loopt als een zonnetje maar als ik hem na een rit uitzet ruikt hij een beetje verbrand (hij brand dan niet).

nu heb ik het idee om hem schoon te maken. hoe doe je dit zonder het hele ding uit elkaar te halen en dat hij erna nog steeds start en loopt?

 

 

Groet,

 

Richard

aangepast door MichelDB
Titel moterblok=motorblok
Link naar reactie
Delen op andere sites

en kijk de bedrading maar na. En dan vooral de stekker tussen generator en spanningsregelaar....

En dan ff met de multimeter aan de slag. Weerstand op de fases, Wisselspanning output en gelijkstroom op accu

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan zijn dat er veel vuil op de uitlaat bochten etc zit. Koop een spuitbus motorblok reiniger, spuit je hem mee in en dan met de hoge Drukspuit afspuiten na 10 minuten ingeweekt te hebben. 

Krijg je het grootste deel vervuiling en Zand, vet etc mee weg dan ben je zws die stink lucht wel mee weg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de uitlaatbochten niet als eerste verdenken. Die worden echt heel heet en branden dus elk ritje als het ware schoon. Maar een stekker die beetje smelt en uiteindelijk uitfikt, die ruik je wel degelijk. (En dan kun je een heel eind duwen weet ik uit ervaring) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die ervaring met verbrande stekker heb ik ook op de hoofdzekering gehad. Ik kwam still te vallen in de tunnel, is niet leuk als je met 100 voorbij komen en je omhoog moet duwen:nono:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-9-2021 om 13:20, blom0344 zei:

Ik zou de uitlaatbochten niet als eerste verdenken. Die worden echt heel heet en branden dus elk ritje als het ware schoon. Maar een stekker die beetje smelt en uiteindelijk uitfikt, die ruik je wel degelijk. (En dan kun je een heel eind duwen weet ik uit ervaring) 

Ik gebruik de vfr niet zo veel I slecht weer maar als ik met de fireblade een paar regen dagen gehad heb gaan die uitlaat bochten echt een raar luchtje geven kan ik je vertellen, die van de vfr zitten wat tactischer geplaatst en het zijn er maar twee... Maar ook die kan je wel gaan ruiken, zeker omdat ts vraagt over schoonmaken ga ik ervan uit dat hij dit visueel nodig vind 😉👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijzonder.  Ik heb nu 2 VFR's en er reeds 3 eerder gehad en ik rij het hele jaar woon-werk, maar een brandlucht kan ik me niet heugen. En wat wil je er aan schoonmaken? (aan de uitlaatpijpen bedoel ik)

aangepast door blom0344
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

eigenlijk wil ik er niets aan schoonmaken, maar het leek mij logisch om te doen ivm de brandlucht. ik dacht aan droog gras en al het andere wat ik geraakt heb maar nooit gemerkt heb ;)

Ik rijdt graag op mijn motor en wil hem een beetje bijhouden zodat ie nog een tijdje meegaat.

 

zo ongeveer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gisteren 200 km van huis is mijn accu drooggekookt en was de oorzaak van de stankt duidelijk., de accu. Accu gewisselt op locatie, en terug gereden.bij aankomst thuis was de accu heet maar de gelijkrichter koud (die zou heet moeten zijn bij spanningen hoget dan 15v, toch) , moet nog even meten maar heeft iemand op voorhand al ideeen ?

 

groet

 

Richard

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Controleer vooral alle bedradingen en connectoren goed op brand-/smeltsporen. Is hier en daar mogelijk toch een beetje te heet geworden waardoor de bedrading beschadigd kan zijn. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij een simpele oplossing om over de accu een overspanning beveiliging te plaatsen die de accu beschermd en/of een signaal geeft voordat je accu bol gaat staan. Te hoge laadspanning.
Is wel heb goed verdien model voor onderdelen handelaren Maar wel voor mijn portemonnee. Twee accu's in 24 uur.


Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...