Jump to content

richardx

Motorblok schoonmaken zonder kappen er af te halen

Recommended Posts

Posted (edited)

hallo iedereen,

 

Mijn vfr800fi uit 2001 loopt als een zonnetje maar als ik hem na een rit uitzet ruikt hij een beetje verbrand (hij brand dan niet).

nu heb ik het idee om hem schoon te maken. hoe doe je dit zonder het hele ding uit elkaar te halen en dat hij erna nog steeds start en loopt?

 

 

Groet,

 

Richard

Edited by MichelDB
Titel moterblok=motorblok

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Toch de kappen er af.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

en kijk de bedrading maar na. En dan vooral de stekker tussen generator en spanningsregelaar....

En dan ff met de multimeter aan de slag. Weerstand op de fases, Wisselspanning output en gelijkstroom op accu

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Kan zijn dat er veel vuil op de uitlaat bochten etc zit. Koop een spuitbus motorblok reiniger, spuit je hem mee in en dan met de hoge Drukspuit afspuiten na 10 minuten ingeweekt te hebben. 

Krijg je het grootste deel vervuiling en Zand, vet etc mee weg dan ben je zws die stink lucht wel mee weg

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Ik zou de uitlaatbochten niet als eerste verdenken. Die worden echt heel heet en branden dus elk ritje als het ware schoon. Maar een stekker die beetje smelt en uiteindelijk uitfikt, die ruik je wel degelijk. (En dan kun je een heel eind duwen weet ik uit ervaring) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Ja die ervaring met verbrande stekker heb ik ook op de hoofdzekering gehad. Ik kwam still te vallen in de tunnel, is niet leuk als je met 100 voorbij komen en je omhoog moet duwen:nono:.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Op 6-9-2021 om 13:20, blom0344 zei:

Ik zou de uitlaatbochten niet als eerste verdenken. Die worden echt heel heet en branden dus elk ritje als het ware schoon. Maar een stekker die beetje smelt en uiteindelijk uitfikt, die ruik je wel degelijk. (En dan kun je een heel eind duwen weet ik uit ervaring) 

Ik gebruik de vfr niet zo veel I slecht weer maar als ik met de fireblade een paar regen dagen gehad heb gaan die uitlaat bochten echt een raar luchtje geven kan ik je vertellen, die van de vfr zitten wat tactischer geplaatst en het zijn er maar twee... Maar ook die kan je wel gaan ruiken, zeker omdat ts vraagt over schoonmaken ga ik ervan uit dat hij dit visueel nodig vind 😉👍

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

:withstupid:bij regenachtig weer en modderige wegen gaan die uitlaatpijpen echt wel “branderig” ruiken. 

Edited by Eric

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Bijzonder.  Ik heb nu 2 VFR's en er reeds 3 eerder gehad en ik rij het hele jaar woon-werk, maar een brandlucht kan ik me niet heugen. En wat wil je er aan schoonmaken? (aan de uitlaatpijpen bedoel ik)

Edited by blom0344
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

eigenlijk wil ik er niets aan schoonmaken, maar het leek mij logisch om te doen ivm de brandlucht. ik dacht aan droog gras en al het andere wat ik geraakt heb maar nooit gemerkt heb ;)

Ik rijdt graag op mijn motor en wil hem een beetje bijhouden zodat ie nog een tijdje meegaat.

 

zo ongeveer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

gisteren 200 km van huis is mijn accu drooggekookt en was de oorzaak van de stankt duidelijk., de accu. Accu gewisselt op locatie, en terug gereden.bij aankomst thuis was de accu heet maar de gelijkrichter koud (die zou heet moeten zijn bij spanningen hoget dan 15v, toch) , moet nog even meten maar heeft iemand op voorhand al ideeen ?

 

groet

 

Richard

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

SR kaputt dus

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Voor de zekerheid accu en sr besteld.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Controleer vooral alle bedradingen en connectoren goed op brand-/smeltsporen. Is hier en daar mogelijk toch een beetje te heet geworden waardoor de bedrading beschadigd kan zijn. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Het lijkt mij een simpele oplossing om over de accu een overspanning beveiliging te plaatsen die de accu beschermd en/of een signaal geeft voordat je accu bol gaat staan. Te hoge laadspanning.
Is wel heb goed verdien model voor onderdelen handelaren Maar wel voor mijn portemonnee. Twee accu's in 24 uur.


Share this post


Link to post
Share on other sites
 

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien