Ga naar inhoud

Motorheftafel kopen om zelf aan de VFR te sleutelen?


Ragaroah
 Delen

Aanbevolen berichten

Na de verhuis naar een nieuwbouwwoning vorig jaar is het nu toch eens tijd om de garage goed aan te pakken. En tegelijkertijd ontstaat er ook eindelijk ruimte om vanaf nu zelf het onderhoud/klussen te gaan doen aan mijn VFR. Ik ben het redelijk zat om mijn motor iedere keer 1-2 weken kwijt te zijn bij de lokale garage.

 

Nou gaat het hier om een garage van 3m breed bij 6m diep. Niet enorm groot dus. Zie ook de foto voor de huidige indeling.

 

Er is dus niet enorm veel ruimte voor een motorlift, en de VFR moet er zelf ook in kunnen. Wat zijn jullie gedachten bij een leuke tafel, niet al te duur (max 800,-), die niet al te veel ruimte inneemt?

 

Ik zat al te kijken naar de onderstaande 3 modellen:

https://www.hbm-machines.com/producten/motorheftafel/universele-motorliften/hbm-universele-verrijdbare-motorlift-zwart 

  Geen idee of dit gaat passen bij een VFR, uiteraard betekend dat wel allebei de zijkappen iedere keer loshalen. Wel ideaal qua formaat.

 

https://www.hbm-machines.com/producten/motorheftafel/motorheftafels/hbm-300-motorheftafel-hydraulisch-zwart

  Nadeel is wel weer dat het met een voetpomp werkt.

 

https://www.datona.nl/heftafel-motorfiets/ of https://www.datona.nl/heftafel-voor-motorfiets/

  Ik weet niet of mijn compressor (Sil-Air 20D) er zwaar genoeg voor is.

 

Het past op zich achter elkaar in de garage, maar moet dus wel een verrijdbare heftafel zijn. Ik zit er zelfs nog aan te denken om een stalen frame te maken voor onder de keukenkastjes zodat ik hem daaronder kan rijden.

20210916_111922.jpg

aangepast door Ragaroah
Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste gaat niet werken, die is alleen geschikt voor motoren met een volledig frame en niet voor motoren zoals de VFR waar het blok een deel van het frame is en dus geen buizen onderlangs heeft lopen.
Het mooiste is een verzonken lift maar ik weet niet of dat met je budget gaat lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was al de verwachting ja, prima! Valt die gelijk af.

 

Verzonken lift zal aardig wat werk zijn, dan mag er ook aardig in het beton gezaagd gaan worden. Ik denk, gezien mijn budget geen optie nee.

aangepast door Ragaroah
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo’n ding laten verzinken?

Kippers brugje

 

Is wel uitverkocht momenteel, heel iets boven budget, maar zoals het nu gaat komt er dit winter bij mij nog zo één bij...

Zit hier met hetzelfde opp. als jou voor mijn ‘projectjes’, en als je een brug niet verzinkt loop je er toch altijd tegemaan of heb je er last van.  Moet persoonlijk nog ff het eea inschalen een betonvloer storten, maar das niet zoveel werk.. Nu heb ik makkelijk praten, hier ligt alles ‘op zand’ en geen gedonder met palen of hoog water....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op die site had ik nog niet gekeken, bedankt! Garage stond er al toen ik de woning kocht. Zou dus vloer er weer uithalen betekenen, beton laten infrezen ( geen idee hoe dik het is) en alles weer terugplaatsen betekenen. Maar deze is wellicht nog een nette optie:

https://www.kippersrijssen.nl/motorheftafels/motorheftafel-mw-400-450kg-extra-lang-hydraulisch-en-pneumatisch

 

Zowel met voetpomp als compressor te bedienen.

aangepast door Ragaroah
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk ook hier eens https://valkenpower.com/hefbruggen/motorfietsliften-quadlift

 

Edit: Het is niet de bedoeling om te quoten als jouw post direct onder de post is die je quote 😉

Je kan eventueel de persoon attenderen door @ en dan de nickname erachter zetten (opties komen vanzelf).

 

aangepast door Ray
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Phoe. Ik krijg visioenen voor mijn eigen garagebox!!

Ik zie al leuke heftafels voor een belasting van 360 kg.

Waarom zou je een heftafel voor een gewicht van bijvoorbeeld 450 kg of meer willen?

 

@Ragaroah

Ik heb bij mij thuis wel eens een betonzager (heet dat zo ?) aan het werk gehad. Er moest een deel van een fundering afgezaagd worden. Die zagen betonnen funderingen alsof het brood is met hun apparatuur.

Zo een man kan dus een mooie rechthoekige opening in jouw vloer zagen, waarna jij de rest met een breekhamer zou kunnen weg hakken.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt! Ik zal eens informeren, kijken wat de prijzen/opties zijn. Kan natuurlijk een kleine investering zijn voor veel genot.

 

De keuze voor deze is voornamelijk dat de hele motor erop past, en qua budget het netste. Voor 360kg heb ik ze nog niet gezien. Heb je wellicht een voorbeeld @Aficior?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ragaroah

 

Ik had de hierboven vermelde links van zowel @Ray alsook die van jouzelf geklikt. Daar bladerend op de respectievelijke sites van die aanbieders vond ik:

KLIK hier

of bijvoorbeeld

HIERO klikken

 

Ik ben geen kenner, dus je zou moeten opmeten of ze lang genoeg zijn voor de lengte van de VFR. Ze hebben het soms ook over heftafels voor scooters en kleine motoren. Dat begrijp ik zelf niet zo goed.

Misschien bedoelen ze met klein de lengte van de tweewieler. Daarom dus de maat van de plaat vergelijken met de lengte van de motor.

Maar met 360 kg hefvermogen zou je denken dat het voldoende is voor een VFR.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Aficior said:

Mag ik trouwens vragen @Ragaroah wat dat voor een tegels zijn die je op de vloer hebt liggen van je garage?

Maar natuurlijk!

 

Dat zijn deze:

https://www.pvctegelshop.nl/Garagevloeren/aanbieding-pvc-kliktegel-7mm-zwart

 

Prima te leggen, ligt er zo in. Als ik het weer zou doen ze ik echter de iets duurdere variant nemen. Klikt volgens mij fijner en is vloeistofdicht te maken.

aangepast door Ragaroah
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zet mijn motor altijd op de brug, dus heel veel ruimte meer kost het niet, het is wel eens wat balanseren met afstappen op de brug, maar je kunt hem er ook gewoon op duwen, zorg wel dat hij niet verschuiven kan bij het op duwen, ik heb daarvoor iets vastgeboord op de grond. 

Wat ik op de foto zie als dat matje de plaats van de brug wordt of de hoogte er nog wel is ivm met dat verlaagde plafonnetje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zou de brug (mits verzonken) meer naar het midden gaan, anders kan ik er links niet om.

 

Hoogte is nog wel een goede om na te meten als de motor weer terug is van de garage. Verlaagd plafond zit op zo'n 2.10m, maar ik kan de brug ook aan de voorkant van de garage plaatsen.

 

 

20210916_224405.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...