Ga naar inhoud

Motorheftafel kopen om zelf aan de VFR te sleutelen?


Ragaroah
 Delen

Aanbevolen berichten

Geen probleem voor mij (ook niet als importeur). Ik heb er toevallig wel naar gekeken! Mooi ding, neemt ook niet teveel ruimte in.

 

Waar het voor mij voornamelijk op hekelt is het gebruik van adapters. Ik heb een vriend met een V-Strom, een andere met een MT-07, weer een vriendin die nog aan het rondkijken is. Die vinden het allemaal maar fijn om hier een bak koffie te komen doen om hier gezellig in de garage te komen knutselen.

 

Ik sluit ook niet uit dat er in de komende jaren nog een andere motor bij komt voor mezelf, leuke projectbike ofzo. En tja, dan heb ik toch al snel een set of 5 aan adapters nodig. Verder een mooi product hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geniaal die skylift. Ziet er een klein beetje wiebelig uit, Is het een idee om dan als enige vergoeding voor 'kom bij mijn garage sleutelen' dat ze zelf de adapters aanschaffen :D

 

Ik heb ook een maatje waar ik de schuur van gebruik, en binnenkort nieuwe schijven plaatsen betekent een paddockstand. zijn niet heel duur, dus dan als dank voor dat ik die schuur mag gebruiken wou ik hem zelf aanschaffen, en dat hij die dan ook kan gebruiken voor zn CBR :) maar dat ben ik :closedeyes:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er even uitgebreid naar gekeken. Ik ben er nog niet volledig over uit, maar hou hem in mijn achterhoofd. Wel een enorm mooi product!

 

Edit: @Aficior: Inmiddels wat offertes opgevraagd om een aannemer het gat te laten zagen. Heb jij nog een idee hoeveel jij hiervoor kwijt was? Is wellicht een fijne richtlijn voor hier.

aangepast door Ragaroah
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zo'n gat moet je even een beton boorder benaderen, een aannemer doet dit ook niet zelf en besteed dit ook meestal uit aan een je raad het al...... 

 

Ik heb zelf zo'n Hbm type 300 brug met voet bediening, werkt prima moet ik zeggen, hem eigenlijk ook maar 's in de vloer zagen maar kan nog niet zo goed de plek bepalen waar ik hem dan wil hebben. 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-9-2021 om 09:40, Ragaroah zei:

Edit: @Aficior: Inmiddels wat offertes opgevraagd om een aannemer het gat te laten zagen. Heb jij nog een idee hoeveel jij hiervoor kwijt was? Is wellicht een fijne richtlijn voor hier.

 

Helaas kan ik mij dat niet meer herinneren. Is inmiddels zo'n vijftien jaar geleden en maakte deel uit van een project waarbij mijn huis een zogenaamde uitbouw kreeg.

Maar zo'n gat zagen duurt denk ik hooguit twee uur.

(Sorry voor late reactie).

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/17/2021 at 10:22 AM, Ragaroah said:

Geen probleem voor mij (ook niet als importeur). Ik heb er toevallig wel naar gekeken! Mooi ding, neemt ook niet teveel ruimte in.

 

Waar het voor mij voornamelijk op hekelt is het gebruik van adapters. Ik heb een vriend met een V-Strom, een andere met een MT-07, weer een vriendin die nog aan het rondkijken is. Die vinden het allemaal maar fijn om hier een bak koffie te komen doen om hier gezellig in de garage te komen knutselen.

 

Ik sluit ook niet uit dat er in de komende jaren nog een andere motor bij komt voor mezelf, leuke projectbike ofzo. En tja, dan heb ik toch al snel een set of 5 aan adapters nodig. Verder een mooi product hoor!

Ook daar is op gerekend.
Je kan er een zogenaamde "Mechanics-kit" bij kopen.
Dat is een koffer vol adapters waarmee je vrijwel alle motorfietsen kan oppakken.
En als je een draaibankje hebt, dan kan je ze ook simpel zelf maken uit een stukje stafmateriaal.

Maar een in de vloer verzonken heftafel is inderdaad voor de meeste werkzaamheden makkelijker.
Ik gebruik mijn eigen demo-SkyLift ook veel minder vaak dan de twee heftafels die ik in gebruik heb.
Ik gebruik wel heel erg vaak de ABBA Superbikestands op mijn heftafels, dat is het beste van 2 werelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...