Jump to content

ElPolloDiablo

VFR800FI '99 - alarmsysteem uitbouwen

Recommended Posts

Dus mijn '99-er VFR800FI komt met het alarmsysteem van Honda. Nu ben ik ontzettend anti-alarm en ben het nu al zat om elke keer als ik hem wil starten het knopje op de remote in te drukken.

 

Hoe bouw ik die zooi uit? Thanks!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

De "Honda-versie" is naar ik meen toch gewoon een SpyBall?
Uitbouw is best lastig. Het werkt net als HISS doordat het ontsteking en brandstofpomp uitschakelt.

Je zal dan precies moeten weten welke draden in de kabelboom zijn onderbroken bij de inbouw van dit systeem.
Ben je niet heel erg handig met motorfietselectronica, dan zou ik het door een gecertificeerde dealer laten doen.

Toevallig zou ik nu al met de Honda in de Dolomieten zitten, maar mijn alarm gaf ook problemen.
Aangezien ik dat niet zelf kon oplossen heb ik ook gespecialiseerde hulp in moeten roepen.
Nu gaan we morgen pas weg......

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

En precies die problemen wil ik dus voor zijn.

 

Ik ben redelijk handig met motoren, maar qua elektronica minder. Dat wordt dus iemand zoeken die er ervaring mee heeft óf wegbrengen inderdaad. Ik kan verder nergens vinden van welk merk het systeem is.

 

 

1631879118084.jpg

Edited by ElPolloDiablo

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Stap 1 is een bedradingsschema vinden van beide. Een installatie handleiding eigenlijk ook wel een must.

 

1 Schema van het alarm 

2 Schema van de motor zelf

3 Installatie handleiding

 

Daarna gewoon de inbouw schema's aanhouden en demoteren volgens hoe het ingebouwd vanaf de installatie. Ik wil je er best mee helpen maar dan zou je naar Sliedrecht moeten komen. Belangrijkste is dat je al de papieren en schema's hebt want heel moeilijk kan het niet zijn. Kan ook best zijn dat je bij de dealer moet zijn de dit soort papieren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Als je de bedrading van het alarm volgt dan kun je draad voor draad verwijderen, daar waar de alarmbedrading de originele bedrading onderbreekt daar de alarmbedrading verwijderen en de originele bedrading (dezelfde kleur draad) weer herstellen door deze weer aan elkaar te solderen.

Er zijn maar enkele onderbrekingen zoals brandstof pomp richting aanwijzers ed die weer hersteld moeten worden door deze weer aan elkaar te solderen.

De rest van de alarmbedrading is aangesloten op de 12 volt, massa en claxon, deze kun je eenvoudig verwijderen

Dus goed kijken waar de zwarte draadjes van het alarm naar toe lopen en deze verwijderen en de onderbrekingen in de originele bedrading herstellen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Dank allen, vandaag afgesproken met RoelNL dat ik een keertje naar hem toe rijdt. Bij woont immers om de hoek. Mocht het ons lukken om hem er werkend uit te krijgen, mogen jullie hem kopen van me :thumpup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Kopen?????

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Dat is een Spyball. Waarom zet je hem niet permanent in garagestand, dan hoef je nooit meer op het knopje van de a/b te drukken als je wilt starten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

Omdat je dan nog steeds de motor niet kan starten als de Spyball unit zelf zonder spanning zit. Hij blokkeert dan namelijk automatisch.
Althans, dat is mij verteld door een gecertificeerd Spyball inbouwcentrum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien