Ga naar inhoud

VFR klinkt te braaf


VfRaf
 Delen

Aanbevolen berichten

Beste Collega's,

 

Mijn VFR 06 heeft begin dit jaar een beurt gehad om de kleppen te stellen. Die beurt is grondig uitgevoerd (ik heb er op staan kijken en heb ook wat meegeholpen - als niet sleutelaar) maar sinsdien klinkt mijn VFR niet meer zoals voorheen. Het rauwere geluid bij het opengaan van de VTEc is er uiteraard nog maar het klinkt niet meer zo diep. Ik meen me zelfs te herinneren dat ik een darmpje zag wat niet was aangesloten ergens in de het kleppenhuis. De hele VFR is volgens de manual weer in elkaar gedraaid en ik vermoed dat er ergens door de eerste eigenaar een mod werd uitgevoerd? Ik meen mij een mod te herinneren mbt loskoppelen van een bepaald darmpje? Mss hebben we dat nu terug juist aangesloten. Mijn VFR heeft altijd top gereden en doet het nu nog steeds TOP maar ik zou graag dat iets rauwere geluid terug hebben. Is er iemand die mij wat raad kan geven? Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een rauw geluid dat verdwijnt na goed onderhoud is meestal geen goed rauw geluid.
Losse slangetjes duiden op de PAIR mod en dat heeft geen invloed op geluid, de flappermod in zeer minimale mate wel maar maakt het geluid zeker niet rauw.
Wil je een gezond rauw geluid dan zal je echt moeten gaan investeren in een uitlaat en een K&N filter helpt daarbij om het geluid wat donkerder te maken.
Als je dat traject gaat volgen denk er wel aan dat te luid uit is maar een mooi geluid hoeft niet perse luider te zijn, mijn LeoVince op de CT kleinkt beter maar is qua dB's zelfs iets minder dan OEM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, Ray said:

Een rauw geluid dat verdwijnt na goed onderhoud is meestal geen goed rauw geluid.
Losse slangetjes duiden op de PAIR mod en dat heeft geen invloed op geluid, de flappermod in zeer minimale mate wel maar maakt het geluid zeker niet rauw.
Wil je een gezond rauw geluid dan zal je echt moeten gaan investeren in een uitlaat en een K&N filter helpt daarbij om het geluid wat donkerder te maken.
Als je dat traject gaat volgen denk er wel aan dat te luid uit is maar een mooi geluid hoeft niet perse luider te zijn, mijn LeoVince op de CT kleinkt beter maar is qua dB's zelfs iets minder dan OEM.

bedankt voor je antwoord, maar ik wil er zeker geen kabaalmotor van maken (maw geen sportuitlaat), ik hou alles zelfs liefst zo origineel mogelijk. Ik wil enkel terug een wat dieper geluid wat ie altijd al had....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals door Ray al aangegeven; een "rauw" geluid dat met een simpel beurtje (klepjes, olie etc) verdwenen is, geeft aan dat het geluid er in eerste instantie ook al niet hoorde te zijn ...

 

Is het geen verbeelding? Je motor heeft een beurt gehad en je meent daardoor een verandering in geluid te horen..?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, VFRPascal said:

Zoals door Ray al aangegeven; een "rauw" geluid dat met een simpel beurtje (klepjes, olie etc) verdwenen is, geeft aan dat het geluid er in eerste instantie ook al niet hoorde te zijn ...

 

Is het geen verbeelding? Je motor heeft een beurt gehad en je meent daardoor een verandering in geluid te horen..?

VFR loopt top maar klinkt anders.... minder diepe sound....

aangepast door VfRaf
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed toch echt 

Op 19-9-2021 om 10:37, VfRaf zei:

Ik meen me zelfs te herinneren dat ik een darmpje zag wat niet was aangesloten ergens in de het kleppenhuis. De hele VFR is volgens de manual weer in elkaar gedraaid en ik vermoed dat er ergens door de eerste eigenaar een mod werd uitgevoerd? Ik meen mij een mod te herinneren mbt loskoppelen van een bepaald darmpje? Mss hebben we dat nu terug juist aangesloten. Mijn VFR heeft altijd top gereden en doet het nu nog steeds TOP maar ik zou graag dat iets rauwere geluid terug hebben. Is er iemand die mij wat raad kan geven? Alvast bedankt!

Ik vermoed dat de Flapper-mod tijdens de onderhoudsbeurt ongedaan is gemaakt door het vacuum-slangetje weer aan te sluiten. Dus slangetje eraf. Goed afdichten de de klep van de luchtinlaat vast zetten. Vette kans dat de diepere sound terug komt. En/of een ander luchtfilter (K&N) monteren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...