Ga naar inhoud

Viziermechaniek Schuberth C3 vervangen


hbor77
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik kon er helaas in de topics niets over vinden, maar kan iemand mij vertellen hoe ik die afdichtingen van het viziermechaniek van een Schubert C3 het beste kan losmaken?

Ik wil nl het mechaniek vervangen en het boutje zit onder een afdichting maar ik zie niet hoe ik deze eruit kan wippen :(.

Voordat ik de boel beschadig, eerst maar even vragen.

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het vizier is er makkelijk af te halen, maar het mechaniek met de tandjes waar het vizier op draait. Dat zijn twee ronde doppen die in de helm geschroefd zitten, maar Schuberth heeft daar een ‘dop’ overheen gezet zodat je dit boutje niet los kunt draaien. Ik wil graag weten hoe ik deze dop eraf kan wippen zodat ik bij het boutje kan komen. 
Ik heb een plaatje van de helm bijgevoegd en met rood het ‘dopje’ aangegeven, hoop dat dat helpt.

CC1973DD-6D9A-4BD3-B48E-BD1EBC70ADAF.jpeg

aangepast door hbor77
Afbeelding toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @hbor77, sorry voor de late reactie maar als je heel goed kijkt naar dat "plaatje" dan zie je dat er aan de onderzijde van het embleem (aan de rand dus van het plaatje) een kleine uitsparing zit.

Hier kan je met iets puntigs onder het plaatje komen en het eruit wippen. Het is zacht materiaal en het plaatje zit met de randen iets onder het hardere materiaal dat er rondom heen zit.

Met een beetje beleid is het simpel te verwijderen en ook weer terug te plaatsen.

Eenmaal eruit kan je bij het boutje (bij mij is dat "inbus").

 

Succes :thumpup:

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...