Ga naar inhoud

Hoe zit het nu met starter valve synchroniseren bij een VFR800FI?


ElPolloDiablo
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

Onlangs zoals sommigen van jullie weten een VFR800 uit '99 gekocht en die ben ik gelijk technisch gaan vertroetelen. Om te beginnen met synchroniseren.. Volgens het werkplaatshandboek. Met de kennis die ik had, dien je alle niveaus gelijk te zetten. Dat heb ik jaren zo gedaan en dat is immers met mijn boerenverstand de definitie van synchroniseren. Maar volgens het werkplaatshandboek dient nummer #3, 2cmHg van #1 te staan en nummer #4, 1cmHg. Dan lijkt het geheel dus niet meer synchroon te staan maar hee, als Honda dat zegt. Nu zie ik in "Johan's" onderhoudstopic allerlei foto's van synchroonmeters waarop alle 4 de niveau's gelijk zijn. Heb ik het dan toch fout gedaan?

 

Bijvoorbeeld:

 

Wie verlost me? Thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt het niet fout gedaan want Honda schrijft inderdaad die waarden voor.

Synchronisatie waarden zijn afhankelijk van de lengte van de uitlaatpijpen

Bij de Vtec moet de synchronisatie van alle vier gelijk staan

Ik heb de lengte van de uitlaatpijpen van de Vtec vergeleken met die van de FI en deze zijn allemaal gelijk

Als je de FI afstelt met alle vier waarden gelijk dan loopt de motor mooier rond dan wanneer je de voorgeschreven waarden van Honda aanhoud.

Ik stel de FI daarom ook met alle vier de waarden gelijk af.

Een verklaring voor de afwijkende Honda voorschriften heb ik niet, in de praktijk blijkt dat de FI mooier loopt als de waarden gelijk zijn afgesteld 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...