Ga naar inhoud

VFR800FI '99: soms niet in 3e versnelling te krijgen


ElPolloDiablo
 Delen

Aanbevolen berichten

Misschien ligt het aan mijn lompe schoenmaat hoor, maar ik heb al een paar keer gemerkt dat hij niet bij de eerste poging van zijn 2 naar 3 gaat. Wanneer ik dan het pookje omhoog tik van 2 naar 3 voel ik geen weerstand en blijft hij in z'n 2. Doe ik het nog een keer, dan pakt hij hem wel. Een enkele keer al gehad dat hij in z'n neutraal kwam.

 

Is dat een bekend iets? Mijn KTM 1190 Adventure heeft eigenlijk hetzelfde soms, maar in veel mindere mate. Dat had hij al vanaf 2500km: wegrijden in z'n 1, naar 2 en dan z'n 3 levert soms een loze beweging omhoog op. Nadat het pookje weer terugkomt zit hij nog steeds in z'n 2. Even opnieuw, en het gaat prima. Misschien ligt het ook wel gewoon aan mij, maar op de VFR heb ik het nu wel regelmatig :)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook wel eens zoiets, meestal komt het omdat ik na het opschakelen onbewust mijn voet tegen het schakelpedaal houd. Daardoor komt hij niet vrij zeg maar. Voet ff los van pedaal en kan normaal schakelen.
Het gebeurt mij met name van 2e naar de 3e versnelling. Daarna nooit omdat het pedaal dan wat hoger staat.
Miss kan u hier iets mee.

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

:withstupid:

Misschien pookje wat hoger zetten?

Edit: Volgens mij komt het pookje niet hoger uit maar omdat je vaak wat langer in de 3 rijdt staat je voet niet op scherp en is minder geneigd tegen het pookje te blijven duwen.

aangepast door Ray
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Anton zei:

Heb ook wel eens zoiets, meestal komt het omdat ik na het opschakelen onbewust mijn voet tegen het schakelpedaal houd. Daardoor komt hij niet vrij zeg maar. Voet ff los van pedaal en kan normaal schakelen.
Het gebeurt mij met name van 2e naar de 3e versnelling. Daarna nooit omdat het pedaal dan wat hoger staat.
Miss kan u hier iets mee.

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk
 

Dit klinkt inderdaad vrij aannemelijk. Eens op letten!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een sequentiële transmissie is er een schakelklok ingebouwd voor het schakelen en die moet in zijn beginpositie terugkomen om een volgende keuze te kunnen maken. Op of terugschakelen maakt ook geen verschil in deze.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...