Ga naar inhoud

Achterrem raar geluid bij remmen met voorrem


 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Of het gekomen is na het verversen van de remvloeistof geen idee, want dat heb ik eigenlijk direct gedaan toen ik mijn VFR800FI '99 gekocht heb. Bij proefrit in elk geval niet gemerkt. Wat er aan de hand is:

 

Als ik rustig afrem met de voorrem voor bijvoorbeeld een stoplicht, hoor ik regelmatig als ik bijna stilsta de achterrem een soort van aanlopen. Kennen jullie dat kabaal dat fietsremmen kunnen maken? Daar doet het me nog het meest aan denken, maar dan zachter. Zie: https://www.youtube.com/watch?v=NhgzTt1sumg

 

Het gekke is, als ik met de achterrem zelf rem, hoor ik het niet. Laat ik de voorrem weer los, gaat het geluid ook weg. Ik vermoed dat het dus iets is met het gecombineerde remsysteem. De achterrem lijkt niet aan te lopen, want hij is niet warm als ik voel. Echt remmen doet hij eigenlijk ook niet: ik moet heel veel moeite doen om het achterwiel te laten blokkeren.

 

In welke richting denken jullie dat ik het moet zoeken? Wel las ik later pas dat wanneer je de remvloeistof vervang, dat je ook ergens onder het zadel het CBS systeem moet ontluchten. Dat heb ik niet gedaan.

 

Hopelijk kan iemand mij in de juiste richting wijzen, alvast hartelijk dank!

aangepast door ElPolloDiablo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Over het bijgeluid kan ik niks zeggen. Komt mij niet bekend voor. 
Over het ontluchten van het dual remsysteem kan ik je wel zeggen dat je inderdaad exact de goede volgorde volgens het werkplaatshandboek moet aanhouden en dat vooral de ontluchtingsnippel onder het zadel vlak achter de tank (rechts) niet vergeten moet worden. Ik vind het een rotklus die je het beste met twee mensen kunt uitvoeren. Achterremklauw demonteren en ondersteboven op de remschijf plaatsen en pompend ontluchten (vandaar 2 mensen want je armen zijn niet lang genoeg).  
 

Daarna remt ie achter een stuk beter. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...