Ga naar inhoud

Tijd en tripmeter reset bij start


 Delen

Aanbevolen berichten

@Smuiger dacht ik ook maar vraag het toch voor de zekerheid. 
@VFRikus logischerwijs is dit inderdaad de conclusie, bedankt!

Mijn plan is om er zo’n platte eendebek steekhuls op de zetten, die kan ik dan in de stekker steken en makkelijk te switchen voor de toekomst. Alles goed intapen en hopen dat het goed werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een reden waarom dit op deze manier is gedaan.
Stekkerverbindingen kunnen gaan corroderen en dat is mogelijk 1 van de grootste boosdoeners van stator problemen. Mogelijk omdat et niet wetenschappelijk bewezen is maar het lijkt erop dat mensen die de stekker vervangen hebben voor een soldeerverbinding minder vaak problemen ervaren met de stator.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe sr is ingebouwd. Met starten komt de voltmeter niet onder de 11V, stationair is 13.6V, rijden is 14.2V, de hvv ook aangesloten en ik heb geen last meer van het knipperende lichtje battery save mode. Ziet er naar uit dat de sr de boosdoener was. Nu met nieuwe sr en accu hoop ik er voorlopig weer een tijd tegen te kunnen.

Ik heb nog nooit de voltmeter op 14 gezien trouwens, dat zegt ook wel wat. Anyway, bedankt voor alle uitleg, tips en meedenken!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu alleen nog even meten wanneer de boel goed warm is.
Veel laadproblemen treden pas na 10 minuten rijden (of langer) op.
Een koude meting is dan gewoon erg goed, maar zodra de boel warm is stort de laadstroom in elkaar.

Gezien het feit dat je nu bij koude meting al een veel beter resultaat hebt denk ik dat het bij warm ook wel goed zal zijn, maar zeker weten doe je het pas nadat je het geprobeerd hebt.
Best vervelend als je in the middle of nowhere stil komt te staan bij de volgende lange rit.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...