Ga naar inhoud

RC79 geeft er de brui aan


foureyessinnamon
 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn RC79 besloot daarnet - op het linker rijvak en aan een stevige snelheid - de handdoek in de ring te gooien.
Motor plots afgeslagen en niet meer aan de praat te krijgen. Ter plekke zekeringen gecontroleerd, allemaal ok.


Ik hoor de brandstofpomp draaien bij contact, startmotor draait maar motor slaat niet aan. Dan maar laten takelen.

 

Bij thuiskomst in mijn garage nogmaals tevergeefs geprobeerd. Nu hoor ik de brandstofpomp veel beter en het lijkt of ze overuren draait. Ze blijft maar draaien zolang het contact aanstaat. Maar starten lukt niet.

 

Herkent iemand dit probleem?

 

alvast bedankt voor de tips

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou mij verbazen als iemand hier een diagnose van kan maken.

Wilde gok:  electronisch probleem (vanwege vocht bijvoorbeeld).  Maar waar?  Ik zou beginnen met accu en stator doormeten.....

Maar voor hetzelfde geld is het een brandstof-dingetje.......

 

Dus aan mij heb je ook niks :coolsmiley:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ken het systeem niet, maar als de brandstofpomp blijft draaien zou het de drukregelaar kunnen zijn.

Maar het blijft een wilde gok. Meten is weten.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minutes ago, Ray said:

Tank je E10?
Volgens mij heeft @AFS Motorparts sinds die troep een flinke toename in kapotte drukregelaars in zijn werkplaats als ik me goed herinner.

 

Ik tank enkel E5.

Morgen eens in het werkplaatshandboek duiken en het een en het ander nakijken/uitmeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het feit er geen MIL code is verschenen op je dashboard lijkt me op zich al een serieuze geruststelling. Met de motor zelf is er blijkbaar niets mis, vermoedelijk krijgt hij alleen geen brandstof. Brandstofpomp of de drukregelaar, volgens mij moet je daar inderdaad het probleem zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, VFRFlanders zei:

Het feit er geen MIL code is verschenen op je dashboard lijkt me op zich al een serieuze geruststelling. Met de motor zelf is er blijkbaar niets mis,

Dat is wel heel kort door de bocht.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Om even op dit  eeuwenoude topic terug te komen: het bleek dus een elektronicaprobleem tgv een beschadiging aan de kabelboom (kortsluiting door schuurschade in combinatie met regen, winterweer, strooizout etc)

De Gear Indicator problemen waarnaar ik in een eerder topic verwees, waren waarschijnlijk al een symptoom.

Anyway, mijn garagist heeft er toen een weekje of twee gezocht en uiteindelijk gevonden en heeft de kabelboom vervangen. De factuur was even slikken...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel fijn dat het probleem uiteindelijk gevonden en verholpen is. Goede zaak.

Zal ondanks de rekening wel een opluchting zijn geweest.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...