Ga naar inhoud

Garmin NT 2022.10 beschikbaar


 Delen

Aanbevolen berichten

Eindelijk weer een nieuwe versie voor de ouwetjes zoals de 660 maar ik wacht even met installeren.

Waarom? Wat me opvalt, is dat er bij de omschrijving “Noordwest-Europa, deelregio“ staat. Hoezo deelregio? :scratchchin:

Ah!

Te installeren bestandsgrootte is 3,84GB terwijl de bestaande NT 2021.20 (op schijf) 5,14GB groot is EN de 2022.20 NTU City Navigator Europe versie is 7,02GB groot…..

Dit riekt naar “Je krijgt wel een nieuwe map maar NIET de HELE”.

Wat zit hier nu weer achter? Ik wacht dus wel ff tot hier duidelijkheid over is.


(Er is trouwens ook een nieuwe “Time Zone Map”).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is bij de NTU kaarten standaard. Het bestand is te groot om in het toestel mee te werken. Bij de XT is het als je het toestel aan Basecamp koppelt ook te zien dat Europa er in twee delen in zit.

In het gebruik merk je het niet, tenzij je de kaart gaat bekijken op het grensgebied.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het ene deel op het apparaat zetten en het andere deel op de SD als je op de grens reist. Anders lekker alleen het deel wat je echt nodig hebt erop zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wie toch graag heel Europa op de SD wil is er, weet ik nu, een mogelijkheid. Zie Heel Europa op de 660


Voorwaarde is wel dat op de SD niet de “OnRoute Motorkaart” staat want dan gaat het niet lukken.

Over het “waarom niet”? Heb ik contact gehad met JaVaWa en die legt het alsvolgt uit:

Nee, dat gaat helaas niet lukken. Op de SD-kaart worden maar twee bestanden ondersteund: gmapsupp.img en gmapsup1.img, meer kan niet. Een van de delen intern zetten is ook geen optie, het geheugen van de 660 is daarvoor te klein. Overigens kun je in 4 GB (op de SD) toch een flink stuk van Europa kwijt.
Je kunt ook nog een deel op het toestel zelf zetten, maar let daarbij op dat je delen niet dubbel hebt (JDM meldt dat vanzelf).
Daarnaast kun je altijd een extra SD voorzien van de hele EU-kaart, voor de (waarschijnlijk zeer) zeldzame gevallen dat je die nodig hebt.

Weten we dat ook weer. ;)

 

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...