Ga naar inhoud

winterklussen


Bazz
 Delen

Aanbevolen berichten

Samco comes at a price! Maar los daarvan, de slangetjes voor het wax element zitten niet in de door hun geleverde set. Net even bij Roukama langs geweest en denk dat versterkte slang 5,5 mm wel gaat werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook nog evt een motor sloperij proberen, ik moet zeggen dat de slangen van Honda van een dermate goede kwaliteit zijn dat als je ze schoonmaakt met bv mequiars black trim restorer ze weer zo goed als nieuw zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Winterklus Taak 1:
K&N filter plaatsen. Ging niet helemaal soepel. Ik kon die rubber afdichting niet vinden die je moest verwijderen. Wist niet dat die bij mij dr ingelijmd zat. Dus duurde wat langer. Zo nog even een rondje rijden en wasstraat. En tank getild die tot t randje vol zat. Enkele druppels benzine gelekt via de overloop. Erg handig dat Honda sleutel setje


Ik had ook nog wat olie bij RA inlaat gespot. Even weg gepoetst. Ik vermoed dat dit komt door iets te veel olie bijvullen bij de olieverversing. Bevestiging hiervan zou top zijn ;)

7ba8f7cc422a2ab118c86337116825d7.jpg
19e607494750f7c0d27c73af46ecf3ee.jpg
0d3aa7a5cf94ece7285d18da09ce8c5c.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus gebruikelijk dat daar een klein beetje olie rondom zit?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toppie. Goed om te weten [emoji106] heb t waarschijnlijk dan voor niks een beetje weg gepoetst.

Dat verschil in luchtfilter hoor en voel ik wel. Ik hoor een stukje meer inlaat geluid bij acceleren, en de miniscule deadspot rond 6k toeren is zo goed als weg.

En onderaan bokt de motor ook minder. (Oude luchtfilter was niet eens zwaar vervuild)

Kappen blijven er wel nog even af vanwege KVS vervangen. Dus even afgespoelt en binnen gezet weer
869cfb310af32c958e1587bf06e8eb2d.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

deze winter stond er een klein beurtje met olie, filter en luchtfilter op de planning en NAKS vervanging. ( na 108 000 km ) was het tijd.

Nu nog een afspraak maken bij onze VFR goeroe Johan voor kleppen en andere dingen, maar dit is voor na de zomer als er plek is.

Een ketting set is straks ook nodig , welk zijn goede merken, heb een pro oiler op zitten en doe ongeveer 45 tot 50 000 km met een set .

Goede tips en info altijd welkom.

 

M.v.g. Patrick :piraat: 

vfr 2 .jpg

vfr 1 .jpg

vfr 3 .jpg

vfr 4 .jpg

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik maar eens begonnen met een "kleine winterbeurt" het vervangen van de vloeistoffen (koelvloeistof, olie+filter, rem/koppeling vloeistof)bougies vervangen en het luchtfilter vernieuwen. Kleppen stellen en carburateurs synchroniseren vind ik een spannend gebeuren wat ik een keer uit wil besteden aan iemand die dat vaker gedaan heeft. Ook de balhoofdlager vervangen voor een conische set staat nog op me verlanglijstje. 

IMG-20220118-WA0028.jpeg

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...