Ga naar inhoud

Kleppen stellen


Herby
 Delen

Aanbevolen berichten

Woon in Apeldoorn en rij op een Tiger 1050, ja het zal wel vloeken zijn maar het is echt waar :-)

Waarom dan op dit forum?

Een kennis van mij rijd wel op een VFR 750 uit 1994.

 

Graag wil ik voor hem zijn motor een beetje onderhoud geven, de meeste zaken zijn geen probleem, echter nu is het kleppen controleren/stellen aan de beurt, is er hier op het forum een handleiding voor te vinden voor DIY?

of zijn er mensen in de omgeving van Apeldoorn die dit willen doen voor een kleine vergoeding ? 

  
Hoor graag van jullie, gr Richard

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha ha. Je hebt zelfs al een Like van een mede Triumph berijder zie ik. Dus is geen vloeken hoor.

 

In het Leden gedeelte van de betalende leden staat alles op de website, maar ik weet niet of ik dat hier mag delen.

Is de eigenaar lid van de VFR Ownersclub Nederland?

 

Of kan iemand van de Vereniging aangeven of die handleiding zo gedeeld mag worden?

aangepast door Aficior
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké. Hartelijk dank @MichelDB voor de hulp.

 

Ik ga zo even inloggen en het document erbij halen. Daarna kan ik het dan mogelijk aan de belangstellende doen toekomen. Ik meld mij hier terug.

aangepast door Aficior
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die prachtige VFR Ownersclub heeft dus gewoon een Nederlandstalig Werkplaatshandboek beschikbaar m.b.t. het gewenst type motorfiets. (Hulde).

Ik heb het bestand inmiddels gedownload.

 

Ik heb vervolgens een persoonlijk berichtje gezonden aan de Topic Starter met het verzoek zijn e-mailadres aan mij bekend te stellen met behulp van dat privé berichtje. Zodra ik dat heb, kan ik hem dan een link naar het bestand e-mailen, opdat hij het kan downloaden.

Wordt vervolgd.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo,

 

het is gelukt 😉

kleppen staan gelukkig nog goed en hoef dus niets te stellen.

helaas brak wel de bout af van de deksel 😂. Gebruikte gekocht en het kleine ronde dekseltje overgezet.


Bougies en luchtfilter vervangen 

Rem Slave cilinder revisie kit geplaatst en deze lekt ook niet meer 👍.

Nu nog even geheel synchroniseren en klaar weer.

 

Er lag wel ineens een dikke ring onder de motor iemand enig idee waar deze thuis hoort?

 

E5966EC6-9B52-4753-B09C-F6572D1B7E51.jpeg

2C12A50B-4D63-488F-8128-777A38CE94C9.jpeg

46F563F9-0338-4584-82F0-A0FD2AFCC8E2.jpeg

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

het is gelukt 😉

kleppen staan gelukkig nog goed en hoef dus niets te stellen.

helaas brak wel de bout af van de deksel 😂. Gebruikte gekocht en het kleine ronde dekseltje overgezet.


Bougies en luchtfilter vervangen 

Rem Slave cilinder revisie kit geplaatst en deze lekt ook niet meer 👍.

Nu nog even geheel synchroniseren en klaar weer.

 

Er lag wel ineens een dikke ring onder de motor iemand enig idee waar deze thuis hoort?


 

Update:  gevonden zie laatste foto

9F1F96E9-7F76-410F-8490-DAB0C3E339AE.jpeg

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...