Ga naar inhoud

Hel vervangings remleidingen


Cock
 Delen

Aanbevolen berichten

Heeft iemand ervaring met het vervangen van de remleidingen voor een setje van Hel op een VFR 800 v-tec ,en hoe paste dat.

Bij mij lijkt het erop dat ze wat fouten hebben gemaakt en krijg ze er met geen mogelijkheid op ,hierbij gaat het vooral om de linker voor klauw waar dat hele korte stukje zit wat zo gebogen is.

Graag hoor ik jullie ervaringen

 

Verstuurd vanaf mijn S62 Pro met Tapatalk

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze ook op de VTEC gehad maar ik heb toen ook het hele DCBS verwijderd en aan de voorkant 2 custom slangen laten maken die ieder direct naar de remklauwen liepen en aan de achterkant had ik daarom ook nog maar 1 slang.
Wel een extra gaatje geboord in de linker voor klauw en de achterste om de afgedopte middelste kamers mee te laten werken.
Resultaat was meer remkracht voor omdat je niet meer achter bij hoeft te remmen om alle zuigers te laten werken en achter ook meer remkracht plus geen blokkerend achterwiel meer bij hard afremmen op de motor plus stevig remmen tegelijkertijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat had ik ook bij de Blackbird gedaan.
Heb inmiddels 1 probleem opgelost ,je mag dus de koppeling draaien door het persdeel vast te houden en een schroevendraaier door het oog ,maar 1 koppeling is volgens mij een verkeerde ,deze is gebogen terwijl hij recht had moeten wezen ,ben in afwachting op antwoord op mijn mail.

Verstuurd vanaf mijn S62 Pro met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update ik mag de remleiding met de orginele opsturen en dan gaan ze hem aanpassen of opnieuw maken .
Sparktrading uit echt maakt de Hel leidingen voor NL ,echter voor de VFR niet ,die wordt in Engeland gemaakt ivm de complexiteit en dat deze zelden verkocht wordt.

Verstuurd vanaf mijn S62 Pro met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, de aftersales is uitstekend bij Hel. Ik had bij de VTEC ook een koppelingsslang laten maken die niet paste en die heb ik ook gratis en snel opnieuw geleverd gehad ondanks dat niet helemaal duidelijk was of zij of ik zelf de fout had gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HEL UK had de koppelingleiding voor een VF500F/F2 niet in hun programma.

Gedurende een winterpauze heb ik mijn OEM leidingen (het zijn 3 delen) opgestuurd en kreeg ze met een gratis set HEL leidingen retour. :worshippy:

 

***edit foto's gevonden

IMAG9608.thumb.jpg.7dc0bb279731b998b8656bda33b293b4.jpg

 

IMAG9611.thumb.jpg.d9033a3093cc9b769c4a7df917d67c7a.jpg

 

Ze hadden de leiding uiteraard ook in 1 stuk kunnen maken (boden ze ook aan), maar zo lijkt ie nog het meest op "af fabriek".

aangepast door 748cc
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-1-2022 om 16:32, Cock zei:

Update ik mag de remleiding met de orginele opsturen en dan gaan ze hem aanpassen of opnieuw maken .
Sparktrading uit echt maakt de Hel leidingen voor NL ,echter voor de VFR niet ,die wordt in Engeland gemaakt ivm de complexiteit en dat deze zelden verkocht wordt.

Verstuurd vanaf mijn S62 Pro met Tapatalk
 

Had je dat draaien van de koppeling geprobeerd? Ik had het met die voor m'n fireblade ook dat 't met geen mogelijkheid paste, tot ze me vertelde dat je de eind koppeling kan draaien, evengoed moest ik doen m'n claxon verbuigen om het pas te krijgen dus was ook allemaal niet 100% goed 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update ,na contact gehad te hebben en de oude leiding op dinsdag op de post gedaan ,kreeg ik zaterdag al de nieuwe leiding terug ,en deze paste goed met een andere koppeling eraan .
Goede service ,kan niet anders zeggen.

Verstuurd vanaf mijn S62 Pro met Tapatalk

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...